• Miakrydda

    Ni som fått tvillingar;)

    Hej!!! Ni som fått tvillingar... Växer magen som mest i slutet? Är i v 33 och är rädd att den kommer bli mycket större;)

  • Svar på tråden Ni som fått tvillingar;)
  • Billabong

    Klipper in mina SF-måttnoteringar:

    (24+1) SF-mått 27 cm.
    (26+1) SF-mått 31 cm (vilket jag hade i vecka 31 när jag väntade ett barn).
    (28+1) SF-mått 33,5 cm.
    (30+1) SF-mått 34 cm.
    (32+1) SF-mått 37 cm (samma som jag hade dagen före BF när jag väntade ett barn...)
    (34+1) SF-mått 39-40 cm! Hoppas jag inte når upp i en halvmeter...  
    (35+5) SF-mått 41,5 cm!
    (37+3) SF-måttt 41 cm, men vet ju att olika BM mäter olika...  (var hos en annan BM)
    (39+1) SF-mått 45 cm.
    (40+1) SF-mått 44 cm, så magen har sjunkit lite.

    Om du inte redan sett denna SF-måttskurva för tvillingar, så lägger jag inte den som en länk:
    http://www.niomanader.se/content.asp?ID=45

  • Miakrydda

    Tack!!!! nojjar för jätte mage och rejält häng på skinnet den men jag har 37 nu och är i v 33. hoppas de kommer lite i man v 38. Mat massa sammandragningar men det betyder väl kanske inte nåt;)

  • vavi

    har hört att i v 30 är en tvillingmage som en enling-mage i v 39.
    och ja...sen växer den ännu mera
    jag gick i 40 veckor och på slutet kunde jag bara röra mig mellan sängen och soffan
    men det var det ju förstås värt!

    lycka till!!

  • strojes
    Miakrydda skrev 2012-02-18 19:42:24 följande:
    Har gått upp 19kg nu i v 33.... Är det mycket?
    Det låter inte onormalt mycket med två bebisar i magen.
  • Miakrydda

    Maria 227: ok! Men hur är din mage nu? Fick du stor mage eller du gick upp överallt? Själv är magen stor men jag har lagt på mig massa över hela kroppen:/

  • bananflugan82

    Jag hann gå upp 19kg när mina killar sen kom i vecka 33. SF mått var 40cm, så magen var stor. Men jag gick bara upp över magen, annars var det jättemycket vätska så jag såg ut som vanligt efter några veckor.


    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • asil

    Hej Jag födde i vecka 38 två pojkar (3,2 kg & 2,7 kg), jag gick totalt upp 9 kg. Lite kan man tycka men jag mådde illa hela tiden och kräktes. Magen var stor men jag var ganska smidig trots allt

  • Billabong

    Jag vägde 11 kg mer på slutet än vid inskrivningen, men då hade jag nog redan gått upp ett par kg. Så kanske 13-14 kg viktuppgång totalt sett. Hade bara en enorm mage, samlade inget vatten när jag väntade tvillingarna (det gjorde jag däremot första gången jag var grav. med ett barn). Men alla är olika vad gäller viktuppgång under grav. oavsett om man väntar tvillingar eller enlingar. Onödigt att jämföra sig med andra.

  • bananflugan82
    Miakrydda skrev 2012-02-19 23:15:23 följande:
    Bananflugan: oj som vanligt efter några veckor! Va härligt!! ;)

    ja, fast sen har jag lagt på mig 10kg under min mammalediga tid, inte lika roligt
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • TvåSmåMirakel

    Jag gick upp 7 kilo sista VECKAN! Samlade massor med vatten.
    Totalt 20 kilo. Jag hade en enorm mage och idag (1 år efter förlossningen) finns det mycket hud kvar på magen... Men det är det värt!

  • Dohgon

    tror det slutade på mått 44 i v 38+6
    magen började sjunka runt v 30-33 och den var så tung i slutet. bebisarna vägde dryga 2,5 var så de var inte så tunga. men fick HF i slutet så antar det var därför de inte växte till sig ordentligt då.
    gick upp 15 kg varav de sista 5 de sista 2-3 veckorna.

    men min kropp är verkligen inte gjort för att vänta månglingar. aldrig mer tvillingar hit, tack ^^

  • maria227
    Miakrydda skrev 2012-02-19 14:37:06 följande:
    Maria 227: ok! Men hur är din mage nu? Fick du stor mage eller du gick upp överallt? Själv är magen stor men jag har lagt på mig massa över hela kroppen:/
    Min mage är nästintill som som innan graviditeten. Lite extra hud kanske, dock inget någon mer än jag tänker på. Jag gick mest upp på magen, men även benen och rumpan fick sig en stor dos. 30kg är ju ganska mycket att dela upp på kroppen:)
  • Superbia

    Den växte nog ganska jämnt under hela graviditeten, men blev betydligt mycket större än med lillebror. Slutade på 47 cm med tvillingarna, jämfört med 33 cm med lillebror. Hade det inte varit för de sista två veckorna hade jag till och med klarat mig utan bristningar på magen, så magen kan bli rätt stor innan huden börjar ge efter Glad


    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120909
Svar på tråden Ni som fått tvillingar;)