• Anonym (orolig)

    Vätska vid sex

    Hej.
    Jag har haft sex under 10års tid så vet ju hur det brukar vara.
    Men nu har det vid 2-3 tillfällen de senaste 2 månaderna kommit mycket vätska när vi har sex.
    Ja alltså så att det verkligen rinner vattenliknande vätska ut ur fittan och längs benen.
    (innan killen kommit då)

    Det är inte så att jag varit jätte extremt kåt dessa gånger heller utan de har bara kommit.
    det stör mig jättemycket då det blir för vått för att sexet ska vara skönt lixom.

    Vätskan är vitaktig men fortfarande genomskinlig och det kommer säkert 2 msk iaf skulle jag gissa.

  • Svar på tråden Vätska vid sex
  • sexologen

    Hej!

    Den vätska som bildas då vi har sex är till för att smörja underlivet och för att minska friktionen. Du skriver att vätskan ökat då du har samlag, men det behöver inte vara att det enbart är din lubrikation som ökat utan det kan också vara från din partner. Lubrikationen tillsammans med flytningar brukar variera i mängd och är inget att oroa sig för. Det du beskriver kan också vara en fontänorgasm. Kvinnor kommer också i form av "utlösning" vid orgasm. Googla på detta och se om du känner igen dig.

    Hälsningar
    Sara Dahlin   

  • Anonym (orolig)
    sexologen skrev 2012-03-04 13:27:54 följande:
    Hej!

    Den vätska som bildas då vi har sex är till för att smörja underlivet och för att minska friktionen. Du skriver att vätskan ökat då du har samlag, men det behöver inte vara att det enbart är din lubrikation som ökat utan det kan också vara från din partner. Lubrikationen tillsammans med flytningar brukar variera i mängd och är inget att oroa sig för. Det du beskriver kan också vara en fontänorgasm. Kvinnor kommer också i form av "utlösning" vid orgasm. Googla på detta och se om du känner igen dig.

    Hälsningar
    Sara Dahlin   
    Hej.
    jo jag vet att det bildas vätska för att smörja underlivet.
    vi vet att vätskan inte kommer ifrån min  partner heller då detta kan vara i början av samlag innan nån av oss ens är i närheten av att komma.

    att detta skulle vara fontänorgasm har jag också svårt att tro. då jag vid dessa tillfällen inte ens varit särskillt kåt.
    Och det är oerhört okåtande att det verkligen rinner vätska ur underlivet.
    jag överdriver inte utan det rinner verkligen som om man skulle kissat på sig
Svar på tråden Vätska vid sex