• Anonym

    Vaccinerat sig och fått missfall???

    Hejsan!

    Min sambo hörde en diskution på radion häromdagen (dock inte hela) Om svininfluensavaccinet och missfall. Efter otaliga missfall och nu det senaste i vecka19 så börjar man att fundera om det kan ha med det att göra.

    Jag vaccinerade mig slutet av 2009 början av 2010 (kommer inte riktigt ihåg) Kan vaccinet ha att göra med mina missfall? Sambon ej vaccinerad. Har en frisk dotter sedan innan vaccinet togs.

    Har du vaccinerat dig och fått missfall? Tänkte att jag skulle göra en egen undersökning då frågan i detta är svårt att få svar på.

    Tack för din deltagan. Kommentera gärna          

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-10 15:29
    Då jag inte är så duktig på det här så blev det ett quis istället för en omröstning. Men gå gärna till denna länken och skriv.

    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m63935681.html

    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Vaccinerat sig och fått missfall???
  • Teodorra

    Med tanke på att en väldigt stor del av sveriges befolkning vaccinerade sig + att ca 3 av 10 graviditeter slutar i missfall (enligt vissa undersökningar mer) blir förmodligen den här undersökningen ganska svår att tolka ut något av...

  • Anonym
    Teodorra skrev 2012-03-10 15:45:11 följande:
    Med tanke på att en väldigt stor del av sveriges befolkning vaccinerade sig + att ca 3 av 10 graviditeter slutar i missfall (enligt vissa undersökningar mer) blir förmodligen den här undersökningen ganska svår att tolka ut något av...

    Ja det förstår jag att det blir svårt att tolka. Jag ville bara se vad det finns för erfarenhet osv om detta. Folks egna tankar osv.
  • Liljan 78

    Hej!

    Jag tycker att detta är en mycket bra fråga som du har tagir upp här och som man borde försöka ta reda på.  
    Jag har själv funderat på om mina missfall har någonting att göra med vaccinet.

    Jag vaccinerade mig hösten 2009 och har sedan dess fått 3 missfall. Nu är jag gravid igen för fjärde gången och är nu i vecka 38 så denna gången har det gått bra. 

    Men jag har verkligen funderat om missfallen har någonting med vaccinet att göra. Jag har två friska pojkar sedan tidiagare. Jag kankse blev gravid för tätt inpå att jag tog vaccinet och kroppen stötte bort det nya som skulle växa..? Man har massor med tankar, men nu när allt har gått bra så vill man fokusera på det istället.

    Jag hoppas att det går bra för dig nästa gång. Eftersom du har en dotter så kan du få barn och kommer att få det igen, det vad det som läkarna sa till mig och tillslut så :)  Men denna gången fick jag också progesteron och trombyl för att hjälpa graviditeten lite och jag är glad för det.

    Lycka till och jag hoppas att det går bra för dig!   

Svar på tråden Vaccinerat sig och fått missfall???