• CurlyRed

    Vi som äntligen är gravida efter immunologisk behandling!

    Hej! Har du också äntligen plussat och är gravid efter att genomgått immunologisk utredning och behandling (Aten, London eller USA)? När det magiska plusset har kommit efter många års försök med IVF, ÄD eller naturlig graviditet - då vill vi välkomna dig här! Berätta din historia! Utbyt kunskap, grav nojor eller bara häng här med oss ! Själv blev vi naturligt gravida efter 4,5 års försök, 2 IVF och 4 FET, direkt efter vår immunologiska behandling i Aten! När det efterlängtade plusset kom dag 43 (jag vågade inte testa tidigare och få ännu ett minus i ansiktet) så stod vi bara och gapade! Naturligt gravid efter alla års försök! Nu hoppas jag på många många mer solskens historier här i tråden! Välkomna in!!!

  • Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter immunologisk behandling!
  • Den lilla M

    Zin f*n va trist !! MEN ni har kommit en bra bit på vägen, ni lyckades ju äntligen bli gravida. Det är verkligen ett steg i rätt riktning. Se till att få en ordentlig genomgång av testerna och dina resultat. Se om det är nån medicin som måste justeras å sen på dett igen! Jag tror på dig!! Stor kram


    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Ljusgläntan

    Vill bara önska alla lycka till med sina efterlängtande graviditeter här och hoppas jag får komma hit efter jag varit i Aten också. :)

  • lia27

    hej tjejer tänkte fråga er om ngn kan inboxa länk till dr i aten...våre jätte snällt!

  • Den lilla M
    Angla skrev 2012-07-14 22:28:25 följande:
    När började ni tro på er graviditet?
    Är i vecka 33 och börjar känna mig smått optimistisk nu.. men helt säker känner jag mig inte. 
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Angla

    Ja, oron är nog fast etsad i vårt inre. Men om man liksom fick känna sig gravid i mängder så kanske man skulle känna sig lugnare? Jag är inte lika kissnödig längre. Känner inte av livmodern lika mycket. Men visst ilar brösten ibland och jag fryser utan dess like. Och jo livmodern och korsryggen känns på kvällen. Men ändå ...


    Angla - mamma till slut & snart igen
  • HollyGolightly

    Hej alla, vet inte om den här tråden är så värst aktiv men nu (efter första VUL i vecka 9) törs jag äntligen kliva in här – har inte vågat tro på det innan dess ... =) 

    Vi plussade på andra FET-försöket efter Greklandsbesöket och fick idag bekräftat att två små pyren växer och frodas. Glad

  • Majorskan

    HJÄLP!

    Hej alla!
    Jag och min sambo håller på med äggdonation från Grekland. Har varit i Aten hos Dr D på Life Clinic för konsulation och provtagningar. Allt har gått bra men nu är vi desperata för vi har kört fast i Sverige. Vi bor i Malmö och ingen läkare vill ge intrlipider i dropp. Alla säger att det inte är en vedertagen behandling och vill (läs vågar) därför inte ställa upp på det. Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till.

    Finns det någon som vet någon läkare som har hjälpt till med detta i Malmö eller i närheten av Malmö. Börjar nästan förlora hoppet. Känns trist om vi skulle behöva avbryta behandlingen pga att vi kör fast i Sverige.

    Så snälla om det finns någon som kan tipsa oss så hör gärna av er.

    Lycka till alla med era "äventyr"

    Majorskan

  • Snart lycklig
    Majorskan, gå in på tråden " Vi som snart är gravida efter utredning i Aten" och ställ samma fråga där. Den tråden är mycket aktiv. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med förslag i Malmö.

    Det är också intressant att höra ifrån dig som gör äggdonation hos Dr D. Jag/vi vet inte någon som gjort det ännu. Berätta gärna lite för oss andra i den andra tråden. Om du vill förstås! Om jag själv misslyckas har vi starka funderingar på att göra försök med donation hos Dr D.

    I övrigt önksar jag dig all lycka till. Kram.
  • Lully Hill
    Majorskan skrev 2013-03-18 11:15:35 följande:
    HJÄLP!

    Hej alla!
    Jag och min sambo håller på med äggdonation från Grekland. Har varit i Aten hos Dr D på Life Clinic för konsulation och provtagningar. Allt har gått bra men nu är vi desperata för vi har kört fast i Sverige. Vi bor i Malmö och ingen läkare vill ge intrlipider i dropp. Alla säger att det inte är en vedertagen behandling och vill (läs vågar) därför inte ställa upp på det. Nu vet vi inte vad vi ska ta oss till.

    Finns det någon som vet någon läkare som har hjälpt till med detta i Malmö eller i närheten av Malmö. Börjar nästan förlora hoppet. Känns trist om vi skulle behöva avbryta behandlingen pga att vi kör fast i Sverige.

    Så snälla om det finns någon som kan tipsa oss så hör gärna av er.

    Lycka till alla med era "äventyr"

    Majorskan
    Hej,
    Be Dr D att skicka några påsar till er och sök sedan någon sjuksköterska som kan ge droppet. Be också Dr D om en ordination på IL. Med den i handen är det lättare att få sköterskorna att ge dropp.
    Lycka till! 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Cathy

    Hej på er alla! Här har det inte hänt mycket på länge - är det någon som är kvar i tråden? kram

  • Snart lycklig

    Puffar upp den här tråden. Nyfiken om det finns fler gravida efter att fått hjälp för immunologiska problem. Jag har fått hjälp av Dimitri P i Aten, Life Clinic.

  • Skogskantarellen

    Hej på er tjejer.

    Tack för denna tråd!!!

    Jag har själv en kronisk autoimmun sjukdom och kämpar just nu för att få ta immunologiska tester här i Sverige innan nästa IVF-försök. Men kommer inte speciellt långt.

    Har ett misslyckat IVF-försök med 1st ET och 3st FET bakom mig senaste året. IVF-läkare i Sverige är helt omöjliga och ointresserade av den immunologiska biten. Har ngn av er lyckats ta dessa tester i Sverige? Vilka är de exakta testerna som ni fått ta via Aten?

    Tack på förhand.

    Mvh

    Skogis

Svar på tråden Vi som äntligen är gravida efter immunologisk behandling!