• Pprcorn

    Föräldralediga i Älvsbyn

    Här kan vi surra och planera träffar och promenader mm Solig

  • Svar på tråden Föräldralediga i Älvsbyn
  • Pprcorn
    zeppelinmamma skrev 2012-12-19 17:45:59 följande:
    Usch huset vi drömt om behöver en stor renovering. Vi måste tänka om.
    attans. hoppas ni hittar ett fint ett
  • zeppelinmamma

    Vi kollade på tre hus under julhelgen. Vi har bestämt oss för ett av dem, mycket tack vare det äldre paret som bor där nu. Vilka gulliga människor.

  • Pprcorn
    zeppelinmamma skrev 2013-01-07 19:49:37 följande:
    Vi kollade på tre hus under julhelgen. Vi har bestämt oss för ett av dem, mycket tack vare det äldre paret som bor där nu. Vilka gulliga människor.
    Vilket område?
  • lindamama

    Synd det inte var vad ni tänkt er.. Men kul att ni hittat ett annat :) Vilket område undrar jag med.. Vi bor på Altuna

  • Pprcorn
    zeppelinmamma skrev 2013-01-12 15:12:28 följande:
    Vi vill inte säga för mycket och jinxa något. Tänk om det inte blir något hus :(
    klart att ni kommer hitta er ett hus. läget är ju det viktigaste, allt annat kan man ju ändra på själva =)
  • zeppelinmamma

    Vill bara inte ha ett älvsbyhus med ett sånt där litet kök. Är det någon här som har ett sånt och kan säga hur det funkar i en barnfamilj.

  • zeppelinmamma

    Nu har vi köpt hus och jag har en anställningsintervju. Vilket dagis ska man välja i Älvsbyn? Det finns många om jag förstått rätt.

  • lindamama

    Grattis :) Vart blir det? Kan tyvärr inte hjälpa dig med vilket dagis man ska välja.. Min lille är ju bara 8 månader men ska söka in på timmersvansen iaf :)

  • lindamama

    Jo, det verkar bra.. Nu var jag och tittade på Pärlans förskola igår och det verkade oxå toppen. Min sambos flicka går på storbarnssidan där och eftersom vi har dom varannan vecka så kanske det hade varit lättare att ta där istället.. Men har inte bestämt mig. Var har ni köpt hus? Kanske skönt att ha dagis nära hemmet?

  • zeppelinmamma

    Jag vill inte avslöja var här på familjeliv men det är centralt. Vi kommer i sommar så vi har tid att gå runt och kolla läget.

  • lindamama

    Men så skoj :) Måste ju känns skönt att lämna betongen ;) Vi trivs bättre och bättre här, tillochmed mina tonåringar har funnit sig tillrätta, det är en helt annan mentalitet här, framförallt märks det på tonåringarna.. var hysteri med sminkning och göra sig iordning på mornarna i Luleå, här är det inte samma stress kring det :) 

  • Severus
    lindamama skrev 2013-06-05 09:34:09 följande:
    Men så skoj :) Måste ju känns skönt att lämna betongen ;) Vi trivs bättre och bättre här, tillochmed mina tonåringar har funnit sig tillrätta, det är en helt annan mentalitet här, framförallt märks det på tonåringarna.. var hysteri med sminkning och göra sig iordning på mornarna i Luleå, här är det inte samma stress kring det :) 



    De har ju hamnat i en fin klass dessutom:)

    Har äldste sonen i samma:)
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • lindamama

    Aha :) Och vem kan det vara? Verkligen en toppenklass och så en toppenlärare som dom ju nu tyvärr lämnar ;(

Svar på tråden Föräldralediga i Älvsbyn