• Woman71

    Liten blödning......

    Jag har inte skrivit i denna tråden tidigare men hittade Ruvare och tyckte mitt ämne passade där.

    Jag har gjort mitt första IVF och imorgon är det den officiella testdagen.
    Jag har testat tisd (17/4) på em och onsd (18/4) på morgonen.
    Båda har visat Plus varav Plus  var mycket starkare på onsdagen.

    Har varit lite nojjig innan men nu i skrivande stund är jag mest konfunderad o lite rädd.

    Jag fick för några tim sedan en liten blödning. Det forsar inte men är färskt blod. Trycker jag med papper så kommer där blod.

    Nu undrar jag om ni vet..... Kan det vara att kroppen tror jag ska ha mens o att det kommer lite?

    Tror ni jag fått missfall?

    Eller detta  är fullt "normalt" ??

    Hoppas på svar snarast så jag kan få lite klarhet innan jag lägger mig på vad det kan vara.

    Tack på förhand {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-19 20:49
    Tilläggsfråga som jag missade skriva.

    Jag då som satt in 2 ägg..... om det ena inte tar.... kommer det ut som blödning då? eller tar kroppen hand om det?

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Liten blödning......
  • EEJ

    Ingen aning vad jag ska svara på dina frågor. Jag är en förstagångsruvare och har lågt kvar till testdag.
    Däremot har jag varit gravid förut och blödde då rätt mycket, men den bebisen stannade kvar.
    Håller tummarna för dig!

  • Woman71
    EEJ skrev 2012-04-19 21:03:27 följande:
    Ingen aning vad jag ska svara på dina frågor. Jag är en förstagångsruvare och har lågt kvar till testdag.
    Däremot har jag varit gravid förut och blödde då rätt mycket, men den bebisen stannade kvar.
    Håller tummarna för dig!
    Aha, ja det är jättesvårt att säga... men eftersom denna sida är så himla bra forum med sååååå många erfarenheter så tänkte jag att någon kanske vet.

    Det rinner ju inte ut blod precis. Men som jag skrev, det bär respekt med sig iaf. Det har blött lite i några tim och håller sig ff som från början.

    Min sambo är inte orolig alls! Men han ser att jag är lite rädd.... haha!
    Han ser fram emot imorgon när vi ska testa och han säger att det är ingen fara med en liten blödning för det kan man få. Det är ju dessutom "nattagammalt" sa han... haha. Vårt lilla "frö" ska stanna kvar sa han också Hjärta
  • Hjärtefröjd

    Om bara det ena fäster så absorberar kroppen det andra.

    Men det är inte alls ovanligt att småblöda under graviditeten, så jag håller tummarna för er!!!

  • Woman71
    Hjärtefröjd skrev 2012-04-19 21:08:11 följande:
    Om bara det ena fäster så absorberar kroppen det andra.

    Men det är inte alls ovanligt att småblöda under graviditeten, så jag håller tummarna för er!!!
    Okej, då är det inte det iaf att ett ägg har kommit ut.

    Och den lilla blödning jag fick har inte blivit värre sedan den började.....
    Men tack så mycket för ditt svar. Känns ganska tryggt att höra från andra också.

    Man är helt ny i detta och inget får ju gå fel. Även om jag testat innan och fått två + så undrar man ju klart och den stora testdagen är ju väldigt speciell måste jag säga.
    Allt man gått genom och för att se om det verkligen blev något.

    Så... imorgon bitti......
Svar på tråden Liten blödning......