• sny1

    Vad har era 13 åringar för mobiler?

    Ja som rubriken lyder, vad för mobil har era 13 åringar?

  • Svar på tråden Vad har era 13 åringar för mobiler?
  • moonlaiz

    gav faktiskt bonussonen (13 år) en iphone i julklapp... 
    den var begagnad, men i fint skick=) 

  • Lovisa Lollo

    min syster som är 12 har en iphone 4, hon fick den av våran bror när han bytte upp sig till samsung. jag är 16 och tills jag ville ha dyrare mobiler köpte mina föräldrar sen fick jag spara själv.  dom skulle aldrig köpa en mobil för 4000-5000 till en ungdom. men alla i min systers klass har iphone så de är inget konstigt de är jättevanligt men många ärver nog av föräldrar som byter upp sig! hoppas jag!!!!!

  • kaninkärlek
    natha skrev 2012-05-24 12:54:37 följande:

    Jag undrar helt seriöst varför man köper en mobil för 4000+ och sätter i händerna på ett barn?  Knaaas


    Håller med fullständigt
  • Willy 592
    sny1 skrev 2012-04-21 07:42:52 följande:
    Ja som rubriken lyder, vad för mobil har era 13 åringar?
    kaninkärlek skrev 2013-01-29 17:33:10 följande:
    Håller med fullständigt

    De använder sina smartphones hela tiden och har hela sitt sociala nätverk där. Så jag tycker det är mer knas att ge barnen en gammal skruttig Nokia än en bra smartphone. Man får ändå tänka på att de snabb tar till sig nya saker och det är hämmande för dem om de inte har bra grejor
  • Daniela 451
    Willy 592 skrev 2013-01-29 17:37:36 följande:

    De använder sina smartphones hela tiden och har hela sitt sociala nätverk där. Så jag tycker det är mer knas att ge barnen en gammal skruttig Nokia än en bra smartphone. Man får ändå tänka på att de snabb tar till sig nya saker och det är hämmande för dem om de inte har bra grejor
    Min pappa är emot smartphones han tycker att det blir för dyrt när dom drar så mycket på internet.
  • Willy 592
    Daniela 451 skrev 2013-01-30 19:56:35 följande:
    Min pappa är emot smartphones han tycker att det blir för dyrt när dom drar så mycket på internet.
    Ofta ingår internet i abonemanget så brukar inte bli dyrt. Betalar 149 kr styck för barnens abb och det tycker jag är ganska billigt för vad man får. ( 4 dosor snus eller 2 öl på krogen typ... )

    Du får börja sitta barnvakt eller nåt så du kan betala själv
  • kaninkärlek
    Willy 592 skrev 2013-01-29 17:37:36 följande:

    De använder sina smartphones hela tiden och har hela sitt sociala nätverk där. Så jag tycker det är mer knas att ge barnen en gammal skruttig Nokia än en bra smartphone. Man får ändå tänka på att de snabb tar till sig nya saker och det är hämmande för dem om de inte har bra grejor
    Personligen om jag hade en 13-åring så skulle inte jag ge han en iphone för 4000 kr, för att jag tycker det är för dyrt för en 13-åring. Jag har klarat mig i 1 år nu med en budget smartphone för ca 1500 kr. Det funkar utmäkt att vara ute på facebook och andra sociala nätverk, man behöver in värsting-mobilen för det. 
  • Lovehurts

    Fy f-n va töntigt... Iphone 4 till barn ALDRIG!!! Vi har båda bra jobb,lön och boende så nej vi är ej snåla. 1, dom behöver ej hänga över nätet 24/7 2, prata och bestämma vad dom ska göra efter skola/dagis m.m kan man göra på plats. En äldre nokia så dom kan ringa hem om det skulle vara något m.m Ladda med 150 kr i månaden THATS IT! När dom blir runt 15-16 så kaaanske en ny och bra/fin mobil.

Svar på tråden Vad har era 13 åringar för mobiler?