• Svar på tråden Tips om prisvärd bärsele!
  • Dixie

    har du provat den? tycker inte den ser särskilt bekväm ut - särskilt inte på bilden när man har barnet framåtvänd.........

  • our love 2011

    Har en babybjörn men som är max till 10 kg men funderar på en ergobaby.. då min son (6mån) tröttnar lätt på att sitta i barnvagnen. Men då kanske de är värt o satsa på en om man kan ha den tills dom är 3-4 år :)

  • Mysanochmimer
    our love 2011 skrev 2012-04-25 23:19:42 följande:
    Har en babybjörn men som är max till 10 kg men funderar på en ergobaby.. då min son (6mån) tröttnar lätt på att sitta i barnvagnen. Men då kanske de är värt o satsa på en om man kan ha den tills dom är 3-4 år :)
    Min ergo har en maxvikt på 18-20.

    Slänger upp tvååringen på 16 kg utan problem i den när han får för sig att han vill det  
  • milli79

    Vi har en Boba & bara älskar den. Så enkel att använda och inte super dyr. Köpte den när lilltjejen var runt 9mån och hade helt klart kunnat ha den tidigare (vår tjej är dock stor) trots att det står från 1år.

  • moggleif

    Den ser ut att hänga väldigt nära halsen, usch vad obekvämt. Jag som brukar ha de banden snarare på utsidan av armarna när jag går. Skönare så. En klar fördel när selar har höftbälte, det är där vikten ska ligga, inte hänga på axlarna.

  • Lullebe

    EasyHug! Med den kan du bära länge och den ligger lite lägre i pris än andra. Suverän investering!

  • Nyfiken2012

    Ser ju ut o va ännu sämre än Babybjörn. När barnet hänger ut så där från kroppen o barnets bara hänger = inte bra.

  • Flickan och kråkan
    Jernhagensusanne skrev 2012-09-29 01:03:37 följande:
    Babybjörn är bäst! Med ryggplatta, stödjer upp ryggen å axlarna. Köpte på tradera! Jätte nöjd.
    Testa en ergonomisk bärsele så får du lite bredare perspektiv
  • iia
    Jernhagensusanne skrev 2012-09-29 01:03:37 följande:
    Babybjörn är bäst! Med ryggplatta, stödjer upp ryggen å axlarna. Köpte på tradera! Jätte nöjd.
    Du har inte testat en ergonomisk bärsele va?
    En babybjörn är inte ergonomisk varken för barnet eller bäraren.

    En prisvärd OCH bra bärsele är en ergonomisk bärsele som kan användas upp till 3-4 år. Tex, ergo, manduca, beco mfl 
Svar på tråden Tips om prisvärd bärsele!