• Aries81

    För tidig vattenavgång

    När jag var i v 12 fick jag en kraftig blödning, åkte in till gynakuten och allt såg bra ut, hade även en till mindre blödning (kommer inte ihåg vilken vecka). På UL v18 såg allt så bra ut, mitt enda besvär var foglossning... i v  20+0 gick vattnet och samtidigt började det blöda. Det återbildades vatten men i stort sett allt rann ut igen. Jag var inlagd i omgångar, det var helt ok att vara uppe och röra mig men jag skulle ta det lugnt. Läkarna var pessimistiska men berättade om fall där det efter några veckor föddes alldeles friska bebisar så hoppet fanns ju såklart där. Efter fem plågsamma veckor hittade man inga hjärtljud, vår son hade dött i magen. Jag blödde hela tiden under de här 5 veckorna. Vi var på återbesök idag och obduktionen visade såklart att lungorna var förminskade men inte jättesmå... Allt annat såg bra ut. Läkaren vi träffade idag sa också att blödningen jag hade vecka 12 troligtvis gjort så att hinnorna försvagats och att det var därför vattnet gick för tidigt. Det förklaringen har jag inte fått tidigare när jag frågat om det fanns något samband. Är det någon som varit med om något liknande? Vad har ni fått för förklaring?

  • Svar på tråden För tidig vattenavgång
  • Cinza

    Hej!
    Jag har dessvärre inget svar till dig, men jag ville inte bara läsa och gå vidare som 184st gjort före mig. Jag beklagar din förlust. Jag har också förlorat barn och vet hur ont det gör.

    Kram 

  • Mor till två döttrar

    Hej!

    Beklagar er sorg! Vi förlorade våra tvillingar i vecka 16 efter spontan vattenavgång, och det är nog våra livs största sorg. Jag hade haft blödningar tidigt i graviditeten och frågade om det kunde påverkat, men de trodde inte det. Fick ingen förklaring alls, trots utredning. Väldigt intressant att höra detta... Inte för att det spelar någon roll längre... men ändå. Jag har även fött barn prematurt både innan och efter men då började det med värkar och inte vattenavgång, helt olika förlopp. 

    Kram!

  • gotlandstösen

    Vet inte vad jag ska skriva, men för några år sedan var jag med om något liknade. Miste våran Agnes i v22 och vattnet hade då gott ett par veckor tidigare. Dom hittade aldrig något del. Med syskonen har det gott bra, dock har båda kommit tidigt. Läs gärna på min sida där har jag skrivt ner allt som hände. 

    kram 

  • FruG

    Vårt tredje barn förlorade vi efter en förtidig vattenavgång. Hade haft ganska mycket blödningar sen tidig graviditet innan.

    Har haft blödningar alla graviditeter och ganska mycket. Alla barn är också förtidigt födda.

    Intressant att en läkare tror att att hinnorna försvagats av blödningarna, har aldrig hört den motiveringen innan faktiskt.


  • Liten

    Beklagar verkligen sorgen! Min lilla Oscar dog under förlossningen i v 24+0, efter spontan vattenavgång i v 22+4. Läkarna hittade inget fel på varken honom eller mig och de sa att vattenavgången troligen berodde på en infektion, trots att testerna inte visade på det.

  • Rainbowmamma

    Beklagar sorgen - och lider med dig Jag har hört om den förklaringen med och till stor sannolikhet var det just det som oxå inträffa med mig.
    Fick blödning i v 12 och hade en blodansamling efter det som tog slut runt v 20. Därefter i v 22+2 gick vattnet och fick dålig prognos. Nästan 12 v senare föddes min son...

Svar på tråden För tidig vattenavgång