• Anonym

    En orolig mamma

    Det är såhär: Behöver råd med.

    Det är ingen som tror på en längre pappan få göra som han vill.

    Han skulle träffa tösen som är 2 år hemma hos mina föräldrar för vi drog inte sams o gör inte det fortfarande. O han var där några gånger han såg inte att barnet var sjuk o hande 40 grader feber o var helt stirri o nervös.   
    Sen hoppade han av i 2 månader för han skulle träffa sen tösen med stödperson efter att stödpersonen hade träffat min dotter men han hoppade av hemma hos mina föräldrar o sen träffa han tösen med stödpersonen. O varje gång jag skulle lämna henne så grät hon. O när jag hämtade henne grät hon o slogs o inte åt o inte ville sova mina föräldrar fick komma o hjälpa mig o få sömn på henne.

    O nu när jag har dragit in umgänget så mår hon mycket bättre är sig själv igen.

    Hur kan detta komma sig?

    Pappan är väldigt nervös o stirri person o ljuger o hitta på en massa saker om allt.

    Men allt går hem o ingen tror på mig.

    Vi ska till tingsrätten den 1 juni o jag vet redan jag kommer förlora.

    Hur gör jag som mamma. Må väldigt dåligt över allt detta

                  

        
  • Svar på tråden En orolig mamma
  • barnpsykologen margit

    Hej!
    Jag förstår att detta är en mycket jobbig situation för dig och förmodligen för din lilla flicka och även hennes pappa som du beskriver som att han inte mår så bra och inte heller har så god koll över henne när han träffar henne.
    Jag tycker att det låter som om du gjort vad du kan och genomfört de restriktioner som går för att din dotter inte ska fara illa vid umgänget med pappan. Det låter som om det alltid finns andra personer med som borde kunna garantera hennes säkerhet.
    Eftersom tingsrätten är en instans där man försöker fatta beslut på så goda grunder som möjligt tycker jag att du inte ska ge upp utan berätta vad du har att säga. Det kommer de att lyssna på. Men om de bedömer att dottern inte tar skada av att träffa pappa, även om hon reagerar när hon sett honom, eftersom hon inte är så van, så kan du bara jobba för att hon inte lämnas ensam med honom, utan med personer som både hon och du litar på.
    Lycka till!
    Margit Ekenbark 

  • Anonym
    barnpsykologen margit skrev 2012-06-04 09:54:33 följande:
    Hej!
    Jag förstår att detta är en mycket jobbig situation för dig och förmodligen för din lilla flicka och även hennes pappa som du beskriver som att han inte mår så bra och inte heller har så god koll över henne när han träffar henne.
    Jag tycker att det låter som om du gjort vad du kan och genomfört de restriktioner som går för att din dotter inte ska fara illa vid umgänget med pappan. Det låter som om det alltid finns andra personer med som borde kunna garantera hennes säkerhet.
    Eftersom tingsrätten är en instans där man försöker fatta beslut på så goda grunder som möjligt tycker jag att du inte ska ge upp utan berätta vad du har att säga. Det kommer de att lyssna på. Men om de bedömer att dottern inte tar skada av att träffa pappa, även om hon reagerar när hon sett honom, eftersom hon inte är så van, så kan du bara jobba för att hon inte lämnas ensam med honom, utan med personer som både hon och du litar på.
    Lycka till!
    Margit Ekenbark 

    Jag har svårt å lita på stödpersonen. För hon säger att han är stirri o nervö men det visste min advokat om ändå tog hon inte upp det i rätten
Svar på tråden En orolig mamma