• HelenFr

    BF-februari 2013 i Malmö-området

    Plussade idag i v 4+0, med BF den 11 feb. Är 31 år bor i Malmö, gift och har en dotter på 2 år och en liten hund. Har en så bra mammagrupp från min första graviditet (träffas fortfarande) och hoppas på liknande nu. Så hoppa in här om ni känner för det :)

  • Svar på tråden BF-februari 2013 i Malmö-området
  • sol01

    hej, tänkte också hoppa in här. Jag är i v10-11..får lite olika besked från olika ställen. Inskrivning nästa vecka iaf och sedan CUB test veckan efter det.

    Jag är 33 och har en son på 4 sedan tidigare. Har tack och lov sluppit illamåendet men har humörsvängningar så det heter duga...stackars stackars sambo....
     

  • I väntan på skrutten

    Hej sol01 och välkommen hit. Kul att fler hittar hit.

    Min sambo klagade också över humör svängningar och jag tyckte jag uppförde mig helt normalt . Helt plötsligt så sluta han prata med mig o jag förstod inte varför

    - Det är inte lönt, var svaret...hahaha

  • sol01

    Några av er som har barn sedan tidigare? Hur planerar ni er föräldraledighet , om ni nu har tänkt på det redan ;)

  • Mamma7708

    Hej alla!

    Kul att fler hittat hit! Välkomna!

    Hoppas du är bättre i benet, HelenFr.

    Jag tycker att jag mår lite mindre illa nu (i v 12) men är ff så pass dålig att jag helst inte vill planera saker men idag har jag tackat ja till att gå på en kräftskiva och det hoppas jag att jag ska klara av. Tråkigt att känna sig så här handikappad...

    Men annars är det bra!

    Sol01: Jag har en pojke som fyller 3 i oktober. Har funderat lite kring föräldraledighet och vi har bestämt att jag ska vara hemma feb-dec och sen min man, slutet av dec-mars / april. Fast jag har inte riktigt koll på hur många timmar den stora får vara på dagis. Har också hört att det kan vara olika från kommun till kommun hur man får lägga timmarna.

    I väntan på skrutten: vad kul att du fick se lill* på KUB. Härligt att du kämpat på!

  • I väntan på skrutten

    Har nu klarat av en veckas arbete och det gick faktiskt riktigt bra
    Vaknade till och med INNAN klockan ringde...
    Har kommit till ett stadium nu när jag känner mig totalt ogravid. Kan dricka kaffe igen, är inte trött, brösten har slutat ömma och jag mår bra liksom... såklart blir jag då nojjig istället...
    Min kollega som ska ha i sept sa att hon kände likadant från vecka 15, så hon var jättenervös när hon skulle göra UL i vecka 18 om barnet levde.
    Ni som har barn sedan innan! Är det så????

  • HelenFr

    Sk spökveckor är vanligt och det brukar de flesta ha tycker jag, men om du känner dig orolig så kolla ändå...

    Själv var jag på KUB igår och allt såg fint ut liten sprattlade rundor... :)

  • sol01

    Jag var på inskrivning idag....blir att jag får gå på lite extrakontroller då jag hade havandeskapsförgiftning förra graviditeten och eftersom det nu inte är samma pappa till mina barn så verkar det som att risken blir lite större att drabbas igen.
    Känns iaf bra att de kommer att ha koll på det.
    Kub i nästa vecka, vet inte om jag ser fram emot det. Känner mig nervös och ängslig för resultatet men det ska bli väldigt kul att få se den lilla parveln där inne :)

         

  • HelenFr

    Här mås det inget vidare... Har haft konstant huvudvärk i snart tre veckor, sover inte ordentligt, mår fortfarande illa, men blodproppen är i alla fall borta... Hade hoppats att så här i v16 så borde man må lite bättre...

  • sol01

    Usch fy fasen för att må illa...det är nog bland det värst...peppar peppar har jag klarat mig från det!

    Jag var skitnervös före kubtestet....men det kanon!!
    När jag först bara fick se att det verkligen var en levande bebis därinne så blev jag såå lycklig
    Sen när resultatet var bra så kändes allt kanon och jag ville bara berätta för alla!!! :)

    De flesta runt omkring oss vet nu, men jag känner ändå att jag helst vill vänta till RUL för att gå ut med det till "alla"
    Sen önskar jag att det skulle börja synas lite mer nu...ser mest bara fläskig ut runt magen

    Jag har ett barn sedan tidigare och min sambo har också ett. Vi visade bilden från Kub ohc berättade för dem i torsdags. De blev jätteglada och den äldsta hade tusen frågor. Så det fick bli att åka till bibblan sen och låna lite böcker :)

              

  • MissDecember

    Hej!

    Tänkte hoppa in i er lilla grupp här. Jag bor utanför Malmö och väntar nr två med BF 4 februari. Ringde idag och fick tid till RUL 1 den 11 september, så nu längtar jag tills dess. Har också känt av dessa "spökveckor", så blir skönt att få se den lill* på ultraljud igen.

    HelenFr- den där huvudvärken känner jag igen, inte roligt alls.


    Mamma till Molly! Och ett pyre med BF 130204
  • I väntan på skrutten

    Helen: Usch låter ju inget vidare. Hoppas på bättring snart!!!

    sol01: Skönt att allt såg bra ut. Kände också en sådan befrielse och ett inre lugn när man såg att liten sprattlade på.

    Miss December: Välkommen hit Glad. Bor också utanför Malmö.

  • sol01

    Vi bor också utanför Malmö, men jag har bott inne i Malmö i tio år och jobbar där också

Svar på tråden BF-februari 2013 i Malmö-området