• Svar på tråden Svenskar i Drammensområdet? :)
  • Miracle85

    Hej!!

    Klart vi finns! Bor i Lier grannkommunen till Drammen men det visste du sækert redan! :)

    Heter Anki ær 27, från stockholm fast har bott i Norge sedan aug 2009, har norsk sambo , har en son på 2 år och 3 månader och ska få mitt andra nu i november/december:) 

  • 891008

    Hej:)

    Vad roligt!

    Heter Aggi, är 22, från Malmö fast har bott i Norge sedan mars 2008. Har norsk sambo som är 31 och en son på 20 månader!  Ingen tvåa i sikte ännu men vi har så smått börjat prata om det:) 


  • Miracle85

    Hej igen! :)

    Va kul! :) Jobbar du? vad gillar du att göra? Känner att jag är lite seg här på familjeliv.

  • 891008

    Hej, oj, nu har jag ju alldeles gått och glömt bort denna tråden:)

    Jag har varit hemma fram tills nu, men jobbar egentligen på dagis, eller ja - i barnehage då!
    Gillar att göra...jaa, säg det. Vara med familjen, vänner, äta, resa, fixa och mysa hemma och ja...allt det där vanliga egentligen!

      Vad jobbar & pysslar du med?

          


  • Sweno
    891008 skrev 2012-06-19 12:21:20 följande:
    Hej:) Vad roligt! Heter Aggi, är 22, från Malmö fast har bott i Norge sedan mars 2008. Har norsk sambo som är 31 och en son på 20 månader!  Ingen tvåa i sikte ännu men vi har så smått börjat prata om det:) 

    Lite nyfiken på hur det går med språket. Min dotter är 1,5 och jag funderar en del på hur vi ska lotsa henne in i dubbelspråk som är så lika. Hur tänker du?
  • jovi1200

    Jag och min sambo har nyss flyttat til ldrammen och skulle gärna lära känna lite fler i området.
    Bor ni kvar`? 

  • miamu

    Hej!

    Min man och jag bor i Røyken (mellan Asker och Drammen typ). Har en son på 2 månader som föddes på Drammen sykehus. Trots att Røyken är en väldigt liten kommun så tycker jag ofta att jag hör andra svenskar. Vi planerar nog för att bo kvar här ett bra tag så om någon är sugen på en fika efter all julstress så kan jag gärna ta mig till Drammen, eller Asker för den delen. Är 26 år och mannen 36. Gissar att vi är ganska vanliga :)

  • dojan

    Hej!
    Jag är som ni!!! Jag har precis flyttat till drammen med min norska sambo på 37, jag (25) och vår son på 5 månader. Är i desperat jakt på vänner eftersom jag inte känner någon här... kan vi inte styra en träff? 

  • 891008

    Hej! Så kul med fler svar! Har inte varit inne och tittat på ett tag:) Vi har faktiskt flyttat till Röyken sedan sist, men det är ju intes så väldans långt från Drammen! Vart i Röyken bor ni, MIamu? Tycker absolut vi borde styra upp en träff snart:)


  • miamu

    Vilket sammanträffande! Vi bor i centrum typ i ett radhus. Om ni bor i närheten kan vi ju fika på stället utanför Spar Tungan ute i centrum. Fast jag åker gärna till Drammen också, men då får det bli en helgdag.

Svar på tråden Svenskar i Drammensområdet? :)