• mysan750000

    Efter 5 års kämpande är jag gravid...BF feb 2013

    Det här är en historia som jag än idag inte tror är sann. Vi har kämpat med IVF i 5 år... ET, FET, avbrutna försök, inga ägg vid utplockning, överstimulering och MF... Tillslut orkade vi inte mer och la ner allt som hade med IVF att göra. Så plötsligt händer det, upptäckte för snart två veckor sedan att jag är spontant gravid! Helt galet, tror fortfarande inte att det är sant!!!Glad

    Är det någon mer som kämpat och kämpat och plötsligt, mot alla odds, blivit gravid? Vore jättekul att följas åt

  • Svar på tråden Efter 5 års kämpande är jag gravid...BF feb 2013
  • minime85
    mysan750000 skrev 2012-06-19 19:25:22 följande:
    Stort grattis till er alla plussare! Nu får vi hålla tummarna för att våra pyren bäddar in sig i magen riktigt ordentligt. Vilka resor vi har bakom oss och framför oss. Just nu mår jag verkligen dåligt, har tom varit hemma från jobbet, någon mer?

    Minime, spännande med Vul i morgon, du måste berätta hur det gick. Jag ska på Vul på torsdag...är dock rädd att inte allt står rätt till, har bruna spottings Rynkar på näsan 
    Tror du kan vara lugn. Det är vanligt med små blödningar i början av graviditeten, man har ju så känsliga slemhinnor! Vet dock att det är svårt att slappna av, man (eller iaf jag) blir livrädd så fort jag känner nåt nytt! Obestämd Fick några ilningar efter att jag reste mig fort ur soffan i eftermiddags och direkt tror jag att det är ett begynnande MF... Hemska tankar..

    Självklart ska jag berätta hur det gick på vul, hoppas för allt i världen att allt är lika perfekt som sist! Glad
  • mysan750000

    Flisan, helt otroligt att du har tre barn och kämpat i 7 år, vilket solskenshistoria! Stort grattis!

    Minemie, hoppas allt har gått superduperbra idag. Några tips på vad jag ska fråga om inför mitt vul i morgon?

    Tack för att ni lugnat mig något gällande spottingarna, men det känns ändock jobbigt. Får som sagt besked i morgon....brr 

  • minime85

    Allt gick jättebra idag! Pyret mätte ca 16 mm och hjärtat trummade på fint! :) Oj, har tyvärr inga bra frågor. Vi diskutera överstimuleringen mer än graviditeten :P

  • mysan750000

    Minime, Grattis, härligt att det gick så bra! 16 mm, vilken vecka är du i?

    Jag är precis hemkommen från VUL, jag hade ett litet Pyre på 8 mm och vi såg även hjärtat ticka så fint. Jag kan fortfarande inte fatta att det är sant, men jag är förstås jätteglad! 

  • minime85
    mysan750000 skrev 2012-06-21 11:06:11 följande:
    Minime, Grattis, härligt att det gick så bra! 16 mm, vilken vecka är du i?

    Jag är precis hemkommen från VUL, jag hade ett litet Pyre på 8 mm och vi såg även hjärtat ticka så fint. Jag kan fortfarande inte fatta att det är sant, men jag är förstås jätteglad! 
    Igår var jag i v 8+1. 16 mm +/- nån mm är mer exakt sa läkaren Glad
  • mysan750000

    Tack, det känns så underbart. Har haft lite svårt att koncentrera mig på jobbet idag, tur vi arbetade halvdag...

    Glad Midsommar på er alla,, ta hand om era magar 

  • minime85
    majsanna skrev 2012-06-23 17:58:32 följande:
    Vi var på ultraljud i torsdags och fick se ett tickande hjärta. Försöker att vara lugn men det är svårt. Kanske kan jag känna ett lugn efter rutinultraljudet, men dit känns det ju långt...

    Jag känner likadant. Mina grav.symptom är som bortblåsta idag :( Jag är dessutom orolig över hinnsäcken, den ser så liten ut om man jämför med alla andras vul-bilder! :S
  • Boombabymamman

    Hej! 
    Härligt tråd!
    Jag är i en liknande situation. Har försökt att göra syskon (ettan var också seeeg) i 3 år nu. Och så blir jag spontant gravid samma cykel som vi planerat FET.
    BF 19 jan 2013!
    Ska göra KUB nästa fredag och är självklart lite orolig, särskilt eftersom jag hela tiden haft så väldigt lindriga symptom (inte en dags illamående). Men i v 9 fick vi ialla fall se ett pickande hjärta, så jag vet åtminstone att jag inte har inbillat mig alltihop.
    Var bor ni andra? Jag bor i Malmö och är 39 år.

     

Svar på tråden Efter 5 års kämpande är jag gravid...BF feb 2013