• Anonym (änglasyskon?)

    Tråd för oss som har änglabarn och försöker bli gravida

    VI förlorade vår son som dog i magen v 25 för 2 månader sen. Jag är så inställd på att bli mamma så vi kör på utan skydd. Blir det nåt så blir det... Är det någon som vill följa med på resan? Jag kan tänka mig att den kommer bestå av mycket oro, hopp och förtvivlan. 

  • Svar på tråden Tråd för oss som har änglabarn och försöker bli gravida
  • Tvåönskarblifler

    Elin85: Stort grattis! Finns en hemlig grupp på Facebook, som jag är med i, för oss som förlorat barn. Den som startat den gruppen är även admin till en grupp för de som är gravida. Säg till om du är intresserad, allt är hemligt, så går du med kan ingen som inte är med se det eller något som skrivs där.

  • Elin85
    Tvåönskarblifler skrev 2013-01-15 23:37:34 följande:
    Elin85: Stort grattis! Finns en hemlig grupp på Facebook, som jag är med i, för oss som förlorat barn. Den som startat den gruppen är även admin till en grupp för de som är gravida. Säg till om du är intresserad, allt är hemligt, så går du med kan ingen som inte är med se det eller något som skrivs där.
    Jag har inaktiverat min FB tillfälligt. Får ansöka om medlemskap där när jag återupptar den igen då :) Tack för tipset.
  • Tvåönskarblifler

    Elin85: Ja, man får söka här via FL på "hemlig Facebook-grupp" och sen skriva där att man vill gå med så hjälper de till. Går alltså inte att hitta om man söker på FB, så hemlig är den :) Finns grupp för allt, även för dem som vill bli gravida.

  • smurffi
    Elin85 skrev 2013-01-15 18:02:42 följande:
    Tack Smurffi. Tro det eller ej, idag plussade jag! Vi gjorde en bebis på nyår Gravid Hoppas innerligt att jag får behålla det här barnet.

    Någon som vet om det finns en tråd för oss med änglabarn som blivit gravida på nytt? 

    Ser till min stora sorg att det har tillkommit ett gäng hit till tråden. Beklagar å era vägnar Gråter  För att svara på LindaL82's fråga så förlorade vi vårt barn i mitten av juni, började försöka bli gravida i juli och idag har det tagit sig. Så det tog ungefär ett halvår. Med Adam blev vi gravida på tredje försöket. 

    ÅÅÅÅ!!! Stort Grattis!!! Vad glad jag blir!!! Hoppas verkligen det går bra denna gången!!! Verkligen roligt att höra. Har just själv också funderat på om det finns någon tråd men inte hittat någon lämplig... Då kanske vi ses/hörs på FB istället.
    Tvåönskarblifler skrev 2013-01-15 23:37:34 följande:
    Elin85: Stort grattis! Finns en hemlig grupp på Facebook, som jag är med i, för oss som förlorat barn. Den som startat den gruppen är även admin till en grupp för de som är gravida. Säg till om du är intresserad, allt är hemligt, så går du med kan ingen som inte är med se det eller något som skrivs där.
    Skall testa att söka härifrån FL, om jag inte lyckas så frågar jag dig om det är ok.


  • smurffi
    Tvåönskarblifler skrev 2013-01-16 19:29:54 följande:
    Elin85: Ja, man får söka här via FL på "hemlig Facebook-grupp" och sen skriva där att man vill gå med så hjälper de till. Går alltså inte att hitta om man söker på FB, så hemlig är den :) Finns grupp för allt, även för dem som vill bli gravida.

    Hmm.. Jag hittade ingen sådan grupp, kan du hjälpa mig? Vet dock inte hur du kan hjälpa mig i hemlighet =)=)
    Är väl inte någon van användare av forum odyl...
  • Anonym

    Jag förlorade min son när han var 37 dagar gammal, han var väldigt sjuk när han föddes 7 veckor för tidigt. Han kunde inte andas själv då lungorna var underutvecklade. Jag tänker på honom varje dag och vill så gärna att han ska bli storebror..
    Min sambo och jag försöker bli gravida och använder inte skydd, min mens är lite oregebunden efter förlossningen. men tror jag väntar min mens om ungefär en vecka, hoppas den inte dyker upp har ännu inte känt av några symptom. Tänker att det får ta den tid det tar men vet att jag kommer bli ledsen om vi inte lyckas nu.

  • cattis016

    Hej alla.. Hoppas att man kan vå vara med här. För två månader sedan förlorade jag mitt barn i vecka 22. Väldigt oväntat, trodde att allt var som det skulle.. Varenda fel som kan begås i min vård m.m har begåtts så det är inte mycket tilltro man har kvar för sjukhuset och läkarna.. Men nu har vi startat upp bebisverkstan igen, vill så gärna och har insett att längtan är större än rädslan. Nu har jag haft min första mens samt ÄL och är på BIM+1 utan positivt resultat än eller mensvärk.. Så jag håller tummaarna.. Nån som sitter i samma båt? =)

  • Anonym (Ledsen)

    Hur går det för er alla? Vi fick ett änglabarn just innan jul. Tiden är märklig. Blev gravida igen men fick i förrgår veta att det inte gick bra (v 9 nu men det stannade för flera v sen troligtvis). Väntar på skrapning på måndag... Skit också!!

  • Anonym (Ledsen)
    Tvåönskarblifler skrev 2013-01-15 23:37:34 följande:
    Elin85: Stort grattis! Finns en hemlig grupp på Facebook, som jag är med i, för oss som förlorat barn. Den som startat den gruppen är även admin till en grupp för de som är gravida. Säg till om du är intresserad, allt är hemligt, så går du med kan ingen som inte är med se det eller något som skrivs där.

    Tvåönskarblifler skrev 2013-01-15 23:37:34 följande:
    Elin85: Stort grattis! Finns en hemlig grupp på Facebook, som jag är med i, för oss som förlorat barn. Den som startat den gruppen är även admin till en grupp för de som är gravida. Säg till om du är intresserad, allt är hemligt, så går du med kan ingen som inte är med se det eller något som skrivs där.

    Jag är intresserad av gruppen för oss som förlorat barn, hur hittar man den?
  • Anonym (Ledsen)
    Tvåönskarblifler skrev 2013-05-05 16:05:50 följande:
    Du kan ju inboxa mig, tror däremot inte att det funkar om du är anonym?

    Tvåönskarblifler skrev 2013-05-05 16:05:50 följande:
    Du kan ju inboxa mig, tror däremot inte att det funkar om du är anonym?

    Försökte men det stod "du är oönskad på denna persons sida".. Har inte varit med är på FL så länge, vet inte hur det riktigt fungerar...
  • Tvåönskarblifler

    Antar att det är någon inställning du har då, för andra som inte varit mina vänner har lyckats. Vet inte vad det kan bero på, men skulle mycket väl kunna vara någon sekretessinställlning hos dig?

  • Mizzii

    Får jag fråga er om ni fått veta varför era barn dött?

    Jag har nu 2 sena missfall och är mitt uppe i en utredning och jag är så jäkla rädd att dom inte finner något fel elelr att dom finner nått allvarligt fel

    JAg skulle så gärna vilja ha en till men ska man våga hoppas att man kanske kan få en levande bebis nästa gång eller vara rädd för ett 3:e sent missfall elelr att det bara blir missfall nu hela tiden?

    Vill så gärna men är så hemskt rädd     

Svar på tråden Tråd för oss som har änglabarn och försöker bli gravida