• rundaringar

    Uttag av p-stav, när kommer graviditeten? :-)

    Jag tog ut min p-stav för några veckor sen. Fick mens dagarna efter! Nu när jag sitter och läser så ser jag att man kan få ägglossning direkt, alltså dagarna efter uttaget typ. Jag använder mig inte av ältester, för visste inte riktigt när jag skulle börja så tänkte att jag väntar tills mensen kommer igång sen börjar jag testa. Men nu blir jag förvirrad, låt oss säga att jag hade ägglossning bara några dagar efter att jag plockade bort p-staven, när ska jag då ha mens? Kan jag tekniskt sätt vara gravid redan nu? 

    Jag blir så förvirrad av allt vill så gärna bli gravid, men det är svårt när man inte vet alls när ägglossningen eller mensen ska komma.  

  • Svar på tråden Uttag av p-stav, när kommer graviditeten? :-)
  • poker face

    Jag precis som du tog också ut p-staven nyligen, imorgon är det exakt en månad sen. Fick också mens cirka en vecka efter uttaget, som varade i ungefär 3-4 dagar. Nu väntar jag bara nyfiket för att se om mensen dyker upp igen, eller om jag kan vara gravid. Har ingen aning, visar fortfarande negativt på tester.. Vet inte hur lång tid det kan ta innan kroppen kommer igång och man får ägglossning efter p-stav, men har hört att den kan komma igång nästan direkt (inom dygnet efter man tagit ut den t.o.m), men jag vet ju inte. Är inte så insatt, det är bara vad jag har hört. Är nog också väldigt individuellt hur lång tid det tar för kroppen att ställa om sig också. Jag har känt mig gravid ett tag nu, men vet inte om jag är skengravid eller om jag faktiskt är det på riktigt :/

    Är precis som du väldigt förvirrad, och vill så gärna. Vi kan ju följas åt om du vill? :)

  • Jenniesmamma

    plockade ur min i aug och plussade i oktober, så gick fort. har däremot ingen koll på varken äl eller mens, körde på som vanligt bara, är ju ett tag sen:)

  • rundaringar
    poker face skrev 2012-06-14 15:50:24 följande:
    Jag precis som du tog också ut p-staven nyligen, imorgon är det exakt en månad sen. Fick också mens cirka en vecka efter uttaget, som varade i ungefär 3-4 dagar. Nu väntar jag bara nyfiket för att se om mensen dyker upp igen, eller om jag kan vara gravid. Har ingen aning, visar fortfarande negativt på tester.. Vet inte hur lång tid det kan ta innan kroppen kommer igång och man får ägglossning efter p-stav, men har hört att den kan komma igång nästan direkt (inom dygnet efter man tagit ut den t.o.m), men jag vet ju inte. Är inte så insatt, det är bara vad jag har hört. Är nog också väldigt individuellt hur lång tid det tar för kroppen att ställa om sig också. Jag har känt mig gravid ett tag nu, men vet inte om jag är skengravid eller om jag faktiskt är det på riktigt :/

    Är precis som du väldigt förvirrad, och vill så gärna. Vi kan ju följas åt om du vill? :)
    Skönt att ha någon i samma båt! när tog du första testet? Jag känner mig också gravid nu, hur det nu är möjligt? Men som du sa, ägglossningen kan komma igång redan första dygnet, och då KAN jag ju faktiskt vara gravid nu? Hade mensvärk/molande värk i måndags och tisdags, antingen kan det ju vara ägglossningen som kom igång eller graviditetstecken

    Vore jättekul att följas åt! 
  • poker face
    rundaringar skrev 2012-06-14 15:54:15 följande:
    Skönt att ha någon i samma båt! när tog du första testet? Jag känner mig också gravid nu, hur det nu är möjligt? Men som du sa, ägglossningen kan komma igång redan första dygnet, och då KAN jag ju faktiskt vara gravid nu? Hade mensvärk/molande värk i måndags och tisdags, antingen kan det ju vara ägglossningen som kom igång eller graviditetstecken

    Vore jättekul att följas åt! 
    Känner likadant! :) Umm, få se nu.. fick ju som sagt en blödning någon vecka efter jag  tagit ut p-staven, men köpte ett test efter det för jag misstänkte att det kunde varit en nidblödning eller något. Men testet visade negativt. Sen beställde jag hem ett tio-pack med billiga teststickor, som jag testat med lite då och då. Gjorde ett senast igår, som jag inte vet hur jag ska tolka riktigt.. antagligen var det väl något fel på testet för teststrecket var snett, dock var det rosa och tunt. Ja absolut kan du vara gravid redan nu, vi får hoppas det :) Har du testat dig ännu? jag har också haft mensvärk lite då och då, men ingen mens ännu. Ömmande bröst och diverse andra saker också. Skumt.
  • rundaringar
    poker face skrev 2012-06-14 19:03:51 följande:
    Känner likadant! :) Umm, få se nu.. fick ju som sagt en blödning någon vecka efter jag  tagit ut p-staven, men köpte ett test efter det för jag misstänkte att det kunde varit en nidblödning eller något. Men testet visade negativt. Sen beställde jag hem ett tio-pack med billiga teststickor, som jag testat med lite då och då. Gjorde ett senast igår, som jag inte vet hur jag ska tolka riktigt.. antagligen var det väl något fel på testet för teststrecket var snett, dock var det rosa och tunt. Ja absolut kan du vara gravid redan nu, vi får hoppas det :) Har du testat dig ännu? jag har också haft mensvärk lite då och då, men ingen mens ännu. Ömmande bröst och diverse andra saker också. Skumt.
    Jag har också beställt hem tester så man kan testa med lite då och då, eftersom man inte vet när man ska ha mens ordentligt! Jag tog ett test förra veckan, men det vart jättekonstigt det med så kunde inte läsa av det. Färgen smetade ut sen över hela testet så allt bara var rött, as skumt! Men tror det var neg. Å andra sidan så var det nog i tidigaste laget att testa! Och om jag nu hade ägglossning när jag tyckte mig känna av det så var det ju bara dagarna efter det och då är det ju omöjligt att få pos  

    Jag har också ömma bröst (som jag tycker att blivit större, är det ens möjligt?) ilande livmoder och är fruktansvärt trött och hungrig HELA tiden! Så något kanske är på gång?  
  • saan83

    Hej tänkte hoppa in här. Jag har oxå tagit ur min p-stav efter 7 års användande. Tog ur den 8 maj och 18 dagar efter kom första mensen. Har sen använt mig utav äl test för att hålla koll på när jag får äl då jag inte har en aning hur min kropp fungerar efter p-staven. Jag har inte fått något positivt test. Är på dag 24 nu och har de senaste dagarna haft jätte ont i magen och har ömma bröst. Känns som om mensen ska komma när som helst men inget hänt än. De senaste äl testerna såg jag ett svagt rosa streck men väldigt svagt och det har inte blivit starkare. Vad betyder det? Har oxå hört att man kan få äl direkt efter utag av p-staven men jag har ingen aning om jag haft någon äl. Hur har det gått för er? Är så fövirrad och känner inte igen min kropp just nu.

  • poker face
    rundaringar skrev 2012-06-18 11:56:51 följande:
    Jag har också beställt hem tester så man kan testa med lite då och då, eftersom man inte vet när man ska ha mens ordentligt! Jag tog ett test förra veckan, men det vart jättekonstigt det med så kunde inte läsa av det. Färgen smetade ut sen över hela testet så allt bara var rött, as skumt! Men tror det var neg. Å andra sidan så var det nog i tidigaste laget att testa! Och om jag nu hade ägglossning när jag tyckte mig känna av det så var det ju bara dagarna efter det och då är det ju omöjligt att få pos  

    Jag har också ömma bröst (som jag tycker att blivit större, är det ens möjligt?) ilande livmoder och är fruktansvärt trött och hungrig HELA tiden! Så något kanske är på gång?  
    Okej det låter ju konstigt, då kanske det var fel på det testet också! :S Jag skulle också tro att det var negativt, tyvärr. Nej exakt, det är nog för tidigt än. Om jag var du skulle jag avvakta någon vecka kanske och testa igen då, om du känner för det :) Om du har tur kanske du redan är på smällen ;) Jobbigt att man själv inte är synsk och kan veta sådant, skulle vara praktiskt, haha.. Jag har nästan slutat lita på dessa gravtester helt ärligt, tycker de aldrig visar rätt.

    Hmm låter som det kan vara nåt på gång :) Jag har också fortfarande skitont i höger bröst, och tycker det har blivit värre också på sistone. Om jag inte är gravid måste ju hormonerna i min kropp verkligen löpa amok :/ Undrar när min mens dyker upp egentligen, OM den dyker upp.
  • rundaringar
    saan83 skrev 2012-06-19 12:37:16 följande:
    Hej tänkte hoppa in här. Jag har oxå tagit ur min p-stav efter 7 års användande. Tog ur den 8 maj och 18 dagar efter kom första mensen. Har sen använt mig utav äl test för att hålla koll på när jag får äl då jag inte har en aning hur min kropp fungerar efter p-staven. Jag har inte fått något positivt test. Är på dag 24 nu och har de senaste dagarna haft jätte ont i magen och har ömma bröst. Känns som om mensen ska komma när som helst men inget hänt än. De senaste äl testerna såg jag ett svagt rosa streck men väldigt svagt och det har inte blivit starkare. Vad betyder det? Har oxå hört att man kan få äl direkt efter utag av p-staven men jag har ingen aning om jag haft någon äl. Hur har det gått för er? Är så fövirrad och känner inte igen min kropp just nu.
    Du är så välkommen
    Att du får svaga streck på ältesterna är inget konstigt, men har lite av det hormonet i kroppen hela tiden. Det är ju inte förrän teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket som du har äl kroppen kan bråka med än riktigt ordentligt efter man slutat med p-medel

    Jag trodde som sagt att jag hade ägglossning mån-ons någon gång, men igår fick jag jätteont i äggstockarna, drog som fan! Så kanske var då ägglossningen kom igång? Eller graviditetstecken? Tog ett test idag, neg. Å andra sidan så är jag bara på BIM-7 eller 9 OM jag hade äl förra veckan som jag tror. Och det är ju lite förtidigt att testa då. Vet sist jag var gravid (slutade i MF) så testade jag typ en vecka efter äl och fick neg men bara två dagar senare fick jag plus så ska nog testa på torsdag igen (förvånar mig inte ett dugg om jag tar ett imorgon iaf) 
    Vad skönt det vore om man bara kunde slappna av och inte bry sig! 
  • saan83

    rundaringar: Tack Glad vad tråkigt att det blev mf för dig. Måste vara tungt. Jo kroppen kan verkligen bråka. Hade jag vetat att det skulle krångla hade jag tagit ur staven tidigare. Men man får väl lov att ge kroppen den tid den behöver. När den är redo så händer de väl. 

    Ja har funderat på det där med tidiga tecken på graviditet. Är ont i magen (som mensvärk) ett tecken på graviditet? Så ont som jag har haft i magen de här dagarna och ingen mens än. Man börjar ju hoppas lite Glad

  • Sumaja Ibrahim

    Hej.Jag har tagits bort min P stav för en månad på 8Nov så jag har fått lite gran menes efter ditt då jag vit inte att jag är gravid eller inte.igår jag har gjort graviditets då positiv

  • Sumaja Ibrahim

    [quote=77194775][quote-nick]Sumaja Ibrahim skrev 2016-12-06 15:54:01 följande:[/quote-nick]Hej.Jag har tagits bort min P stav för en månad på 8Nov så jag har fått lite gran menes efter ditt då jag vit inte att jag är gravid eller inte.igår jag har gjort graviditets då negativ]

Svar på tråden Uttag av p-stav, när kommer graviditeten? :-)