• Kämpavidare2012

    ÄNTLIGEN har vi fått vårt positiva gravtest efter våran första IVF! Någon mer som nyss fått positivt?

    Hej!

    Igår fick vi vårat positiva gravtest! =) LYCKLIG!!!! 
    Har egentligen TD på fredag men pga av stark mensvärk testade vi redan igår får jag va säker på att de skulle va negativt för trodde inte man hade så stark mensväk när man är gravid men tydligen så hade man det ;) Det är på nätterna jag har som mest mensvärk vilket jag tycker är konstigt på dagarna kommer det bara av och till och inte lika starkt.

    Men inatt trodde jag att jag hade fått missfall för jag hade så sjukt ont och har aldrig vart gravid så svårt och veta vad som är normalt eller inte men inget blod har kommit och testet va positivt i morse också :D

    Blandade känslor det här =)

     

           


  • Svar på tråden ÄNTLIGEN har vi fått vårt positiva gravtest efter våran första IVF! Någon mer som nyss fått positivt?
  • springislovely86
    Kämpavidare2012 skrev 2012-06-27 18:17:20 följande:
    Tack!!! :) känns helt overkligt och man vågar inte helt tro på det :)
    Kan tänka mej det :D vi har försökt i 17 mån snart o inget plus... så förstår dig - när jag väl är där kommer jag jubla o gå på moln länge :)
  • CookieKaka
    Kämpavidare2012 skrev 2012-06-27 19:01:58 följande:
    Har kraftiga menssmärtor så är livrädd att det är mf på G! :( Jag har de oftast på natten och lite under dagarna men inte lika ont men nu under kvällen fick jag kraftigt ont en gång men de är bara några sekunder.



    Jag har typ samma kraftig mensvärk, ilningar, dragningar i äggstockarna, ont i ryggslutet men allt kommer å går lite när det vill förutom ilningarna som pågår hela natten utom när jag ställer mig upp. När jag slappnar av i blåsan(kissar) ilar det så jag blir rädd att allt är på väg ut! Har hört mig för med några gravida vänner och det verkar vara vanligt! Vi klarar det här! Nu är dom små fast! Punkt ;)
  • Kämpavidare2012
    CookieKaka skrev 2012-06-27 19:09:41 följande:


    Jag har typ samma kraftig mensvärk, ilningar, dragningar i äggstockarna, ont i ryggslutet men allt kommer å går lite när det vill förutom ilningarna som pågår hela natten utom när jag ställer mig upp. När jag slappnar av i blåsan(kissar) ilar det så jag blir rädd att allt är på väg ut! Har hört mig för med några gravida vänner och det verkar vara vanligt! Vi klarar det här! Nu är dom små fast! Punkt ;)

    Åhh va skönt läs en massa och det verkar vara vanligt men man får sådan panik bara :/ Nu ska jag inte läsa en enda grej till om missfall lova mig själv att när jag blev gravid skulle jag aldrig göra det men nu har jag gjort de för jag haft så ont, jag har ju as ont på nätterna men hon i örebro sa att det kunde va för att jag kåg ner och att livmordern hamna i kosntigt läge. men har även tänkt på att jag får mer ont när jag tagit progesteronet vaggisarna, så kanske är dom? vad vet jag. en klump släppte nu iaf. :D
  • CookieKaka

    Jag får oxå ett annorlunda mönster i nån timme efter att jag tagit progesteronet så jag intalar mig att det ska vara så, sen upplever jag det som att kroppen tar upp mer av proggisarna dom sista dagarna - inte lika mycket verkar komma ut....... (sorry igen) jag väntar med att ringa Örebro tills jag har TD och så är jag fortfarande en gnutta störd på labb så det är nog bra att jag inte ringer denna vecka :) är fortfarande vass i humöret!

  • Kämpavidare2012
    CookieKaka skrev 2012-06-27 19:31:13 följande:
    Jag får oxå ett annorlunda mönster i nån timme efter att jag tagit progesteronet så jag intalar mig att det ska vara så, sen upplever jag det som att kroppen tar upp mer av proggisarna dom sista dagarna - inte lika mycket verkar komma ut....... (sorry igen) jag väntar med att ringa Örebro tills jag har TD och så är jag fortfarande en gnutta störd på labb så det är nog bra att jag inte ringer denna vecka :) är fortfarande vass i humöret!
    dom går på semester på fredag tror jag bara så du vet :D 
    Den jag prata med idag tycker jag va bitter ;) hehe så hon ska nog av glad att de inte va du som ringde :D
    Ja jag känner och så med vaggisarna :D Nu har jag grina och allt känns mycket bättre det är såmycket nytt så inte konstigt man blir crazy på allt. när kommer du ringa mvc för inskrivning känns som jag vill vänta med det tills jag vart på vul.  
  • CookieKaka

    Jag fick med mig ett papper som jag skulle fylla i och skicka in efter TD. Så jag fyller i det med resultatet och sen provar jag att ringa, svarar dom inte så kommer jag ringa min "hemklinik" som gjorde allt förberedande å göra vad jag kan för att få ett vul, kosta vad det kosta vill :) sen ska jag tro på det!!! Jag vet inte hur jag ska göra med mvc, tror jag ringer dom runt vul om jag lyckas annars blir den väl om typ två veckor eller nått. Vet ju inget om sånt här, vet inte ens hur man räknar ut bf när man gjort ivf så jag vet ju inte vilken vecka man är i lixom. Vi har mycket att lära :)

  • Kämpavidare2012
    CookieKaka skrev 2012-06-27 19:46:14 följande:
    Jag fick med mig ett papper som jag skulle fylla i och skicka in efter TD. Så jag fyller i det med resultatet och sen provar jag att ringa, svarar dom inte så kommer jag ringa min "hemklinik" som gjorde allt förberedande å göra vad jag kan för att få ett vul, kosta vad det kosta vill :) sen ska jag tro på det!!! Jag vet inte hur jag ska göra med mvc, tror jag ringer dom runt vul om jag lyckas annars blir den väl om typ två veckor eller nått. Vet ju inget om sånt här, vet inte ens hur man räknar ut bf när man gjort ivf så jag vet ju inte vilken vecka man är i lixom. Vi har mycket att lära :)
    ja det fick jag med ;D så gör de du . Min hemklinik gick på semester igår :( men verkar som jag kanske får vul ändå bara dom ringer. Jag är tydligen i vecka 4+0 går in i vecka 5. När du gjorde et är du i vecka 2 så räkna därifrån. 
    Va en tjej på familjeliv som skrev detta till mig! :P Jag kan inget..

    Nej känns som man inte fattar ett skit av allt, men kommer ta de lugnt tills jag får komma vul och se ett hjärta. 
      
       
  • CookieKaka

    Har så j***vla ont nu! Ska set vräkningen vara så?? Magen är

    Svälld som ett klot å det värker å så ilar det i, jag vet inte i vad men kan va livmodertappen typ..... Tog en Panodil nu å hoppas det släpper. Försökte äta lite men fick magknip å blev typ anfådd....

  • CookieKaka
    Kämpavidare2012 skrev 2012-06-28 19:09:42 följande:
    du kan nog vara lugn för jag prata med en BM idag och hon sa att det va bara att vänja sig vid att ha ont, fullt normalt och man kunde räkna med att ha ont dom första veckorna mycket som händer. :)



    Tack! Är så rädd att jag testat så tidigt så det egentligen inte kommer att bli nått, å i nästa sekund så är jag säker på att allt är som det ska...... Gick upp kl 01 i natt å tog ett till test bara för att jag fick för mig att jag drömt och på morgonen jämförde jag dom och set från natten var en aning svagare så då blev jag asdepp. Nu törs jag inte ta fler förens på TD nästa vecka..... Fy vad töntig man är!
  • epa77

    Grattis till era plus! Stämmer det att ni har gjort ivf? I sådana fall låter det som att ni fått en släng av överstimulering, tycker jag. När man plussar fylls alla tomma äggblåsor på med vätska som gör att man blir både svullen och öm. Progesteron är ju ett graviditetshormon och i dagsläget bildar ni ju både eget och tillför med vaggisar, vilkt kan göra att man får lite extra gravidkänningar. Hoppas det var ok att jag lade mig i och lycka till!

Svar på tråden ÄNTLIGEN har vi fått vårt positiva gravtest efter våran första IVF! Någon mer som nyss fått positivt?