• MospP

    Hur ofta använder du högklackat?

    Som rubriken...

    Hur ofta och vilken sorts skor?

    Vardag eller jobb?    

  • Svar på tråden Hur ofta använder du högklackat?
  • Eisa

    Hela 90-talet nästan och fick pga det problem med skelettet i fötterna så sedan 2000 använder jag bara låga klackar. Helt platta skor är obekvämt.

  • cajsasmamma

    Nästan aldrig tyvärr, efter 2olyckor med hästarna så klara jag inte av det längre. Får så ont i ryggen och knät om jaghar på mig klackskor i mer än 1timme.

  • Antiloop

    Har massa liggande o väntar på att användas efter min bebis kommit ut :)pumps,High Heels,kil klackar,

  • La Lola

    En gång om år kanske. På sin höjd.

    Då bär jag mina mormorkängor. Klacken är väl typ 3-4 cm hög.
    Aldrig till vardags eller på jobbet (eller skolan). Endast på krogen.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kiiwii

    Nån gång i veckan, beror på vad jag har för kläder på mig. Har både stövlar, pumps med vanlig klack och kilklack, "pippikängor" med hög klack. Klackarna är omkring 7-10 cm.

  • Texasthecat

    När jag ska träffa kompisar osv har jag högklackat, men på jobbet eller när jag är ute med barnen blir det converse eller andra låga skor.


    Go suck on a lemon or something...
  • lighthouse

    Aldrig. Gjorde det när jag var i tonåren, innan jag hittat min egen stil. Nu känner jag bara att varför ska jag kompensera med bekvämligheten? För vem? Jag gillar att kunna gå normalt, kunna springa, hoppa eller vad som nu faller mig in. Gillar inte alls heels, inte alls bra för fötterna i långa loppet och gör en inte snyggare heller (i min mening).

  • SHAKAWKAW

    Aldrig.

    Jag har bara använt högklackat två gånger i mitt liv. Första gången fick jag så sablarns ont i fötterna och andra gången ramlade jag baklänges ner i säng. I och för sig testade jag bara och klacken var drygt 15 centimeter... Men ändå. Tack gode gud för Dr Martens och Converse.

  • LaFontaine

    Jag bär högklackade skor i princip dagligen, både på jobbet och privat. Det är både pumps, sandaletter, stövletter eller stövlar. Klackarna är allt mellan 5 och 10 cm till vardags och kan vara lite högre till fest.

    Jag har trassel med en förkortad hälsena och en snedställning i bäckenet som båda mår bättre med klack. Jag är faktiskt ordinerad  klack av både läkare och sjukgymnast. De sa ju aldrig hur hög den skulle vara

  • ildelme

    Uppskattningsvis ca 5 gånger om året till fest. Dock inga höga klackar, nästan aldrig över typ 3 cm. Tror mina högsta är 5 cm. Har jättesvårt att gå i högre klackar, dessutom har jag insett att vissa typer av skor (däribland ofta klackskor) inte passar min fotform speciellt bra. 

  • Hanna F

    Går alltid i högklackat både på jobbet och fritiden och med högklackat menar jag inga under 10 cm för det tycker jag inte är vidare snyggt


    Hanna fartdåren persson
  • Butterscotch

    Gammal tråd men jag svarar ändå på jobbet har jag alltid skor med klack, och ibland på lediga dagar (om jag vill vara lite uppklädd är det alltid klack som gäller).

Svar på tråden Hur ofta använder du högklackat?