• Mowmow

    Halvåring i sjal

    Bebisen bars i sjal i början, sen rann det ut i sanden. Hon är nu världens klängigaste så jag överväger att börja med sjal igen. Nån som "börjat" runt halvåret och hur gick det?

  • Svar på tråden Halvåring i sjal
  • annasara

    Det kommer antagligen att gå hur bra som helst. Prova! Välj ett tillfälle när hon är mätt, nöjd och har en ny blöja på. :)

  • skogsvitter

    Beror lite på vad du har för sjal också och naturligtvis vilken knytning och position. Men det är ju bara att prova, alla barn är olika. Våra bars fortfarande i sjal i den åldern men då hade de visserligen blivit burna ända sedan de var nyfödda båda två. En del trivs bättre i sele när de är lite äldre för att de inte sitter lika tight då och kan röra sig lite mer. En av mina vänner bär sin grabb i perioder, kan ha gått några månader emellan men varje gång han har klängperioder så bär hon och det har gått jättebra. Hon har dock burit i en ergo-sele, hon har aldrig använt sjal.

  • annasara

    Jag provade själv med sjal (vävd) när mitt första barn var nyfött och det funkade inte, gjorde bara ett försök. Sen provade jag då hon var 5 månader och det gick hur bra som helst en trikåsjal är bra som nybörjarsjal men en vävd avlastar bättre när barnet blir tyngre.

  • Flickan och kråkan

    En ergonomisk bärsele är ju också ett bra alternativ i den åldern. Enkelt och snabbt i och ur - när det börjar bli en hel del i och ur och barn som inte alltid gillar att vänta på att bli uppknutna ......särskilt inte på ryggen .

  • Flickan och kråkan
    Flickan och kråkan skrev 2012-07-16 23:13:06 följande:
    En ergonomisk bärsele är ju också ett bra alternativ i den åldern. Enkelt och snabbt i och ur - när det börjar bli en hel del i och ur och barn som inte alltid gillar att vänta på att bli uppknutna ......särskilt inte på ryggen .
    Eller ja, kanske inte gillar/ogillar utan mera flänger (läs kastar sig) runt och inte har tid att vänta på segknytande mamma .
  • Lena

    För att få närheten sover dottern på 5.5 månad i sjal då och då. Det funkar hur bra som helst.

Svar på tråden Halvåring i sjal