• Emlak

    Gravid med BF mars 2013 Stockholm/ Sollentuna/Väsby

    Visade plus på stickan igårkväll så är i 6 veckan nu, misstänkte lite innan att de var något på G :)
    har en liten tjej som blir 3 år i oktober

    Några andra som väntar barn under våren 2013 i Stockholmsområdet?


  • Svar på tråden Gravid med BF mars 2013 Stockholm/ Sollentuna/Väsby
  • NadiaNorlin

    Min uppdatering: Jag mådde inte så bra v 7-v 10. Kände mig nästan deprimerad.. Såg inget ljus alls. Är i v 12 nu och börjar se fram emot att se magen växa och självklart längtar jag till mars. Men jag har verkligen ingen aptit! Har inte kräkts eller så, jag vill bara inte stoppa mat i munnen! Fattar ingenting. Veckorna innan har kroppen sagt åt mig att äta lite och ofta. Hade gått upp 2 kg men har nu gått ner 1,5 kg igen sen i lördags! Berätta gärna hur ni mår, för sambon förstår ingenting. Skönare att höra hur ni mår, ni som är i samma sits :) jag har förresten en synlig bula redan !

    God natt!

  • Emlak

    Jag var oxå jättedeprimerad i början, var trött och mådde illa och sov inget på nätterna kändes som att semestern och sommaren bara blev dålig..
    Går in i v 13 (12+0) imorgon och känner mig mkt piggare, mår oxå bättre fast idag mår jag illa ( har vabbat och lätt att slarva med sitt eget ätande )

    Känner mig rätt ogravid ibland då det inte riktigt syns än och man inte riktigt gått ut offentligt med det än.. Ska börja kolla vad jag har för gravidkläder i förrådet och sen shoppa loss lite på HM och vero moda ( i pubhuset på tredje våningen har vero moda fina mammakläder)

  • Miising

    Haha, insåg igår att jag mår som vid influensan. Ont i hela kroppen, konstant illamående, trött som en zombi, näsan rinner, håret blir lätt fett osv osv och folk säger att det här är bästa tiden i livet, LÖGN men jag mår gärna dåligt, bara jag får någon för det !!!


    Gravid med första barnet, bf 27 mars
  • Miising

    Emlak - tack för tipsen! Känner att mamma byxor vore bra skönt nu!


    Gravid med första barnet, bf 27 mars
  • Emlak

    Mitten på graviditeten mår man toppen så förhoppningsvis kommer man dit snart :) förra gången reste jag och var jämt i stan och sånt så snart piggnat man nog till :)

    På vero moda har dom mama-licious eller hur de nu stavas så massor av fina kläder :)

    Börjar få lite smått ångest över boende behöver verkligen något större eller en rejäl rensning/ ombyggnation för att få plats för en till, men tycker inte att det dyker upp något vettigt.. Kanske kommer något snart..

  • Miising

    Ni hyr antar jag? Svårt det där att hitta något som man både trivs i och är lagom stort


    Gravid med första barnet, bf 27 mars
  • Emlak

    Vi har bostadsrätt och har renoverat upp endel så vi får nog ett bra pris om vi säljer, vi har en 4 så är inte trångbodda men är dåligt med förvaring och källarförådet luktar så illa så går inte att ha så mkt vettigt där..

  • Miising

    Ah, då är jag med! Men en fyra borde ju vara lugnt första tiden i alla fall? Vi har också en fyra, dock radhus så vi har både stort förråd och vind, vilket är väldigt skönt!


    Gravid med första barnet, bf 27 mars
  • Miising

    Jodå, det knallar är i v.14 nu så det känns som att det är påriktigt! Har tyvärr fått problem med fogarna/ländryggen men det är det väl värt.

    Hur går det själv?


    Gravid med första barnet, bf 27 mars
  • Emlak

    Hej hur går det för alla? inte länge kvar nu :)
    Skönt med julledighet nu så man kan vila lite extra.. Jag blev beviljad havandeskapspenning hela februari så känns skönt och har även fått datum för beräknat snitt 4/3 :)

  • Miising
    Emlak skrev 2013-01-21 05:53:04 följande:
    Hej någon kvar i tråden? Inte länge kvar nu..
    Jo då, jag e kvar. Men skriver inte så mycket Har 69 dagar kvar nu och går in i v. 31 idag!
    Gravid med första barnet, bf 13-03-31
  • Emlak

    Jobbar ni andra fortfarande?
    Jag jobbar min sista dag imorgon och det ska bli såå skönt är helt slut på kvällarna..

  • hannis

    Jag jobbar i morgon och sen 2 veckor till. 15 februari är sista arbetsdagen. Längtar!!!

  • Emlak

    Min lilla Agnes kom den 4 mars med planerat snitt, allt gick jättebra och hon är snäll och mysig och sover mest :) har väldigt ont efter snittet, dels för att jag har en hosta som vägrar släppa och sen har man väl ont ett par dagar efteråt men är skönt att ha mannen hemma första tiden så man bara kan njuta av bebben och att återhämta sig :)

    Hur går det för er andra? Vilka är kvar i tråden och när har ni BF?

  • Miising

    Så härligt att det gått så bra för er! Hoppas ärret låker ihop snabbt och som det ska

    Tre veckor kvar nu och vi börjar längta rätt ordentligt !


    Gravid med första barnet, bf 13-03-31
  • Emlak

    Någon som existerar i tråden?
    Härligt sommeväder nu och Agnes är redan 9 veckor och har blivit en stor tjej :)

Svar på tråden Gravid med BF mars 2013 Stockholm/ Sollentuna/Väsby