• Benjaminsmamma08

    BF Mars 2013

    enligt min sista mens har jag BF 26/3 så 4+2 idag ny dag varje Onsdag fram tills UL.. dock har jag ännu inte kontaktat BM för tid då jag vill vänta några veckor till

    detta blir mitt 3:e, har söner födda 2008, 2011 sen det kommande blir ju förstås 2013 :)...
    är 26 år.. så jag hoppas att denna graviditet flyter på lika väl som med dom andra 2...

    får iofs inte glömma tala om att ja även har en bonus son född 1998.
    men skriv gärna å dela med er av eran känsla.. vill gärna ha lite kontakter..

    sen har jag förstås en fråga med.. är det någon mer än jag som fortfarande känner av att det känns som om mensen ska komma när som? inte mensvärk nu utan mer som en molande känsla i bäckenet...??

    med mina 2 andra hade ja mensen trots att ja va gravid å utan skador på dom... så ge mig svar snälla :) tack på förhand.. 


  • Svar på tråden BF Mars 2013
  • SummerAnkiz

    Hej!

    Jag är själv i vecka 7 (6+0) idag
    Detta är vårat andra barn. Den första är född 07 så man känner sig som en förstföderska igen Börjar redan känna mig lite nervös inför förlossning.

    I början när mensen skulle kommer (eller inte) så hade jag som en molande värk i livmodern. Så kommer jag ihåg att jag hade med den första.
    Hoppas verkligen att denna förlossning blir lika okomplicerad som första. Mådde även jättebra

    Lite av min historia


    Damien kom till världen den 17:e september 2007.
  • Benjaminsmamma08

    En helt vanlig känsla som är normal att känna med andra ord :). Kul Att du skrev i tråden, hoppas att vi följa åt å att vi blir fler som vill följa tråden å bilder osv är ju alltid välkommet för att se utvecklings fasen.. Å hoppas som du att detta flyter på som vanligt :). Är alltid nervös för embryot tills man nått säkra veckan :)


  • eosinmimmi

    Jag är en heeelt överlycklig nygravid tjej! BF 28/3! Detta är vårt första barn, och ett väldigt välplanerat sådant!
    Är 27 år själv! 

  • Charlow

    Hej! Jag är gravid med andra barnet i vecka 6+3 så har bf runt 13 mars. 
    Har sovit jätte dåligt i natt har haft kramp och jätte jätte ont i magen hela natten och nu på morgonen. Är det normalt tro eller ska jag ringa VC? Jag har endometrios annars så jag är ju "van" vid smärtor i magen men detta var verkligen smärtsamt.
    Molande värk vad menas med det? Mvh :)  

  • Benjaminsmamma08

    Med mitt andra barn hade jag både blödningar å kraftig smärta så kontakta gyn å bad dom göra vul för att kolla om det var ett pågående missfall Men allt va bra va i v 5+5 å hjärtat slog men tkr att om du är orolig kontakta gyn eller bm å be dem göra ul eller ett vul


  • Sanna81

    Hej,

    Har BF 6/3-13 enligt sista mensens första dag men har väldigt oregelbunden mens så det känns omöjligt att säga. Ska på UL nästa lö 4/8 för att avgöra BF samt se antalet där inne. Har stora anlag för tvillingar och är ju som sagt lite "orolig"  för detta då jag nu även är över 30 och risken om jag får utrycka mig så för tvillingar är mkt högre. Har en underbar flicka född 09 sedan tidigare.

    Är det någon här inne som har väldiga humörsvängningar? Mina började för någon vecka sedan och blir nästa värre och värre känns det som!? Är fulltsändigt gråtfärdig hela tiden för att inte tala om vredesutbrotten jag får, det är skrämmande... 

  • Micro85

    jag är beräknad till 12/3 ,är alltså nu i v7+3 ..Veckorna går så sakta nu tycker jag, men det lär ju gå desto snabbare sen...

  • Benjaminsmamma08
    Sanna81 skrev 2012-07-29 10:12:38 följande:
    Hej, Har BF 6/3-13 enligt sista mensens första dag men har väldigt oregelbunden mens så det känns omöjligt att säga. Ska på UL nästa lö 4/8 för att avgöra BF samt se antalet där inne. Har stora anlag för tvillingar och är ju som sagt lite "orolig"  för detta då jag nu även är över 30 och risken om jag får utrycka mig så för tvillingar är mkt högre. Har en underbar flicka född 09 sedan tidigare. Är det någon här inne som har väldiga humörsvängningar? Mina började för någon vecka sedan och blir nästa värre och värre känns det som!? Är fulltsändigt gråtfärdig hela tiden för att inte tala om vredesutbrotten jag får, det är skrämmande... 

    Oj spännande men nervöst :) dela med dig sen om hur de gick på ul :)
  • SummerAnkiz

    Tänk vad dagarna kan gå segt. Längtar tills ja fyller, 24 aug, så man kan berätta för alla. Då är jag i ca 12:e veckan man bara längtar! hoppas allt går som de ska bara. Började känna ont i magen nu på kvällen. Men illmåendet och tröttheten finns kvar. Tidigare idag så var de väldigt nära att de blev en kräkning men lyckades hålla igen. Vill ju inte berätta för arbtskamraterna än annars så börjar jag även få avsmak för mat. Viss mat jag tänker på så vänder magen på dig. Sedan är ju trög mage en väldig nackdel, jag som inte tycker om grovt bröd annars, hur är de för er andra??


    Damien kom till världen den 17:e september 2007.
  • Benjaminsmamma08

    hujeda för mig mår ja illa typ av allt.. spelar ingen roll va det är.. klarar inte ens av att byta blöja på minstingen längre :(

    men måste fråga er här inne...

    idag va ja på tidigt UL för att kolla hur långt gången ja va.. när ja väl ligger där på britsen å ska göra det å ser bilden så visade de sig att embryot inte finns där men att jag har en öppning i livmodern på 7mm som alltså va "tom" ja dom visste inte om det är något eller om det är alldeles för tidigt för att se något.. å jag är idag i vecka 6+1 är det någon mer som har erfarenhet om de? 


  • Blueberrycake
    Benjaminsmamma08 skrev 2012-08-02 19:03:11 följande:
    hujeda för mig mår ja illa typ av allt.. spelar ingen roll va det är.. klarar inte ens av att byta blöja på minstingen längre :(

    men måste fråga er här inne...

    idag va ja på tidigt UL för att kolla hur långt gången ja va.. när ja väl ligger där på britsen å ska göra det å ser bilden så visade de sig att embryot inte finns där men att jag har en öppning i livmodern på 7mm som alltså va "tom" ja dom visste inte om det är något eller om det är alldeles för tidigt för att se något.. å jag är idag i vecka 6+1 är det någon mer som har erfarenhet om de? 
    Jag gjorde vul i 4+4 och då syntes inget. Inte mer än en säck. 
    2 veckor senare, alltså 6+4 så såg man en böna med hjärtslag.

    Gjorde vul igår och då var jag i 6+3 och en böna på 7mm syntes med hjärtslag.

    Fick du tid att göra nytt vul? Kan vara så att den "gömde sig". Har ju läst en massa om tidiga vul och de händer att de inte syns så tidigt på vissa.
  • Benjaminsmamma08
    Blueberrycake skrev 2012-08-08 23:44:04 följande:
    Jag gjorde vul i 4+4 och då syntes inget. Inte mer än en säck. 
    2 veckor senare, alltså 6+4 så såg man en böna med hjärtslag.

    Gjorde vul igår och då var jag i 6+3 och en böna på 7mm syntes med hjärtslag.

    Fick du tid att göra nytt vul? Kan vara så att den "gömde sig". Har ju läst en massa om tidiga vul och de händer att de inte syns så tidigt på vissa.
    har inte fått gjort ett VUL bara ett vanligt UL, kontaktade gyn men dom hade bara akuta tider så fick ingen men dom hänvisa mig till KK men deras telefon är ju konstant upptagen.. å dom har bara telefon tid mellan 8-11.. men nu är de bara 2 veckor kvar inför det nya UL ja ska göra å då har det gått 5 veckor sen ja gjorde UL.. så nu borde de synas å har inte haft några blödningar.. men dock vet ja inte om man alltid har de vid MF?.. men känner inte av att de skulle va något fara med embryot.. men man är ju ändå lite rädd att det inte syntes något när ja gjorde UL sist.. men pga deras negativa respons som dom gav mig så har ja inte "känt" mig gravid å därör gjorde ytterligare 2 gravtest å denna gång syntes det starkt på bara 1 sekund.. så testen lär väl inte lura mig? inte om de fortfarande visar starka plus? 
  • Piinkie

    Hej alla mars-mammor :) Jag är själv en tjej på snart 28 år som väntar första barnet med min sambo. Idag är vi 11+6 så imorgon passeras den "magiska gränsen". Vi har fått tid till ett ultraljud den 5 september för att kolla att allt står rätt till inför vår två veckors resa till grekland :). Längtar så mycket!

  • Benjaminsmamma08
    Piinkie skrev 2012-08-22 16:01:16 följande:
    Hej alla mars-mammor :) Jag är själv en tjej på snart 28 år som väntar första barnet med min sambo. Idag är vi 11+6 så imorgon passeras den "magiska gränsen". Vi har fått tid till ett ultraljud den 5 september för att kolla att allt står rätt till inför vår två veckors resa till grekland :). Längtar så mycket!

    Härligt å höra! Välkommen (; Berätta gärna om ditt UL sen å ha en härlig semester (:
  • JennySofiMari

    Hej hej hoppar in här (ul v12 visade bf 26/2) men varit på RUL idag och har BF 2/3 :) Snart 30 år, två barn innan flicka 2001 pojk 2005 :) Ville veta kön idag men bebis ligger långt/djupt in så det gick inte att se!

  • JennySofiMari

    Har jättemycket på jobbet, mycket stress, klarade bara att jobba lördagen av helgen har asont i ryggen och mensvärk fram blir att ringa BM imorgon är livrädd att det går åt pipan! Hade mycket mensvärk i början även för några v sen och nu igen

Svar på tråden BF Mars 2013