• Ziiah

    Han vill inte ha henne

    Jag snackade nyss med min kille över cam på facebook och så hör jag honom sitta och diskutera med sin kompis. Jag får veta att de snackar om abort osv, och sen hör jag honom säga gång på gång att "nä, men det är upp till henne" osv osv, känns ju verkligen kul när han innan lovat och svurit på att han ville ha barnet, inte bara för min skull. Så när hans kompis frågar borde han ist säga att han inte vill att vi ska göra abort. Istället för att säga att det är jag som bestämmer och att han inte har något att säga till om. Det är så jobbigt Gråter Men jag överreagerar också väldigt lät..... Vad tycker ni om allt? Har jag rätt att bli ledsen?

  • Svar på tråden Han vill inte ha henne
  • Pysan1

    ja, du har all rätt att bli ledsen.. det kan inte vara så kul att höra något sånt. Prata med honom om hur du känner & reagerade på allt som sas.. hur långt gången är du?

  • pluvdo

    Prata med honom om det. Den kompisen kanske tycker det är jättelöjligt eller jättejobbigt eller något sådant med barn och tycker att folk som frivilligt skaffar det är idioter. Eller så. Så sitter din pojkvän bara och försöker prata bort saken och byta ämne genom att, istället för att diskutera ert val med kompisen, säga att det är ditt beslut och punkt slut?

  • Mio

    Hade också blivit ledsen i din situation! Det kan inte vara så att han mest sagt det till sin kompis för att vara tuff? För att visa att han inte är en sån där "mes som längtar efter barn" utan att han fortfarande är "ung och fri"?

    Hur som helst tycker jag att du ska säga att du hörde honom säga det och att du nu känner dig osäker. Fråga honom om vad han egentligen vill!

  • Ziiah

    Jag gick in i vecka 9 idag.. Så abort är fortfarande ett alternativ som säkert många i min närhet skulle vilja tjata på mig om... Ingen förstår riktigt.

    Just det att barnet var oplanerat gör det så mycket värre när jag tänker på vad han säger osv. Ibland verkar han verkligen glad och förväntansfull men sen helt plötsligt verkar det som att han bara vill sticka för att slippa det. Han är ju nästan värre än mig, och det är JAG som är gravid...

  • lnflrmn

    Han kan ju som sagt att svarat som han gjorde, för att HAN vill ha barnet och att det därför är DITT val? Förstår du hur jag menar?

  • Pysan1
    Ziiah skrev 2012-08-11 22:20:54 följande:
    Jag gick in i vecka 9 idag.. Så abort är fortfarande ett alternativ som säkert många i min närhet skulle vilja tjata på mig om... Ingen förstår riktigt.

    Just det att barnet var oplanerat gör det så mycket värre när jag tänker på vad han säger osv. Ibland verkar han verkligen glad och förväntansfull men sen helt plötsligt verkar det som att han bara vill sticka för att slippa det. Han är ju nästan värre än mig, och det är JAG som är gravid...
    det är nog många tankar som snurrar i hans huvud & eran ålder kan säkert spela in i dom tankarna. Han kanske blir mer säker på allt när han sett den lilla på ul. ska ni göra kub-test eller ett tidigt ul? sen är det ju oftast så med killar att det inte blir så verkligt för dom lika tidigt som för oss, utan att det krävs ett ul & rörelser...för vissa blir det inte verkligt förrän när barnet kommer ut.
  • Ziiah
    Pysan1 jo, jag vet... Saken är också då att vi bor 16 mil ifrån varandra just nu (flyttade nyss..) och han kommer inte flytta hit förän om ett halvår. Det är svårt när han har skola att vara med på ul osv... Jag kommer få gå själv oftast. Men jag gör så gott jag kan, går inte göra något annat. Jag kan inte tvinga honom. Jag har gett honom valet att antingen stannar han och älskar mig och barnet så som en kille ska eller så kan han sticka.
  • Ziiah

    Idag när jag nämnde min oro för mf osv och att jag hade en liten blödning var han på väg att börja gråta, han sa att om det skulle bli missfall så ska vi försöka igen. Det gav mig bekräftan att han är med på det här lika mycket som jag är. Han vill ha det här barnet. 

Svar på tråden Han vill inte ha henne