• Montom

    Förstagångsföräldrar i sthlm, februari - 2013?

    Hej.

    Vi är ett par på ca 30 år som nu väntar vårt första barn. Vi är beräknade till februari 2013.

    Det skulle vara trevligt att lära känna fler par som är i samma situation och som gärna bor någonstans i södra sthlm =) 

    Hör gärna av er.

    / Monique och Tommy 

  • Svar på tråden Förstagångsföräldrar i sthlm, februari - 2013?
  • Linnzan

    Hej
    Vi ska också få våran första bebis i februari, BF 14 februari.
    När i februari är du beräknad?

    Jag är 26 o min kille är 31.
     /Linnea 

  • Montom

    9 februari som det verkar nu, men vi ska på ultraljud den 11 september och får det exakta datumet då =)

    Vart i stlhlm är ni i från då? Vi bor i hökarängen just nu, men letar lite efter något större 

  • annikamaria

    Hej! Jag väntar också mitt första barn till 4 februari! Är 26 år, gift och bor söder om söder! Är inte så mycket för Familjelivstrådar egentligen, men någon borde man väl ändå va med i! :)
    Ska på ultraljud på torsdag och är extremt peppad!
    /Annika 

  • Eka

    Hej!

    Jag och min sambo väntar barn i februari (bf 13/2) och vi bor söder om Stockholm. (Södertälje)  Vi är både 26 år och bor i lägenhet med våran lilla vovve. Kul om man kunde lära känna fler som väntar sitt första barn. =)

  • Annis82

    Hej!

    Väntar första barnet i slutet av Februari, är snart 30 och min nyblivna make 33 och vi bor i Hägersten =)

    Är jag den enda som tycker att det är sent med RUL i oktober?? 

  • annikamaria

    Hej på er alla!
    Om det är i början av oktober låter det ju helt normalt, jag gör mitt nu i v 19 och om du har bf i slutet av februari, bör det ju hamna där någonstans för dig med? 

  • Annis82

    Okej, känns bara som att de flesta får göra mycket tidigare men det har väl lika mycket med tillgänglighet hos barnmorskorna som nåt annat :) 11:e Okt har vi tid och då kan man förhoppningsvis se kön också :)

  • Annis82

    Montom:
    Jag bor i närheten av Älvsjö och min syster, som ska ha barn i Dec, bor i Hökarängen så jag vet att det kommer bli mycket häng i Farsta C!! ;)

  • annikamaria

    Det var inte mycket till aktivitet på den här tråden, men jag har i alla fall gjort RUL idag och fått se den lilla parveln sparka och vinka och se hjärtat slå. Så himla häftigt och jag är otroligt glad och lättad! Var så häftigt att göra det där som man ser på film och så känner man sig som världens största dumleende fån när man med tårade ögon tittar på en bild av ett litet suddigt ufo... ;D

  • Annis82
    annikamaria skrev 2012-09-06 15:51:43 följande:
    Det var inte mycket till aktivitet på den här tråden, men jag har i alla fall gjort RUL idag och fått se den lilla parveln sparka och vinka och se hjärtat slå. Så himla häftigt och jag är otroligt glad och lättad! Var så häftigt att göra det där som man ser på film och så känner man sig som världens största dumleende fån när man med tårade ögon tittar på en bild av ett litet suddigt ufo... ;D
    Heelt normalt! hehe...
    jag grät när vi gjorde KUB-testet och såg den lille skvalpa runt som om han/hon hade hicka =)

    Tog ni reda på könet?? 
Svar på tråden Förstagångsföräldrar i sthlm, februari - 2013?