• Busbellan

    Har din 13-åring en iPhone?

    Min snart 13-åring tjatar hål i huvudet på mig efter en iPhone. Hon menar att ALLA andra har ju.
    Jo visst vet jag att det finns de som har det men har verkligen majoriteten av 13-åringarna iPhone? H
    Hur ser det ut hos er? 


    Mamma till Nora, August och Ella
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har din 13-åring en iPhone?
  • Dr Mupp

    Nej däremot har min 9-åring en samsung galaxy lur.


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Busbellan

    Var någon månad sedan jag startade denna tråden och ja, jag gav med mig. Hon har nu en iPhone
    Hon fick dock ingen helt ny utan en begagnat köpt 


    Mamma till Nora, August och Ella
  • Cosmoz

    Min 10 åring fick min iphone4 alltså beg.
    Abonn med frisurf ringa grattis till familjen.
    Etc tror vi betalar 69 kr/mån
    Vi talar inte om 399-499/ mån

  • PolyPond

    iPhones är extremt överprisade och går sönder om man tappar dem. Man får en betydligt bättre mobil för en mindre summa. Jag skulle inte skaffa en sådan till mig själv och ännu mindre till en tonåring, om jag hade en sådan.

  • JoBa

    En trettonåring kan spara ihop pengarna själv. Min tolvåring gnetade ihop pengar till en billigare pekskärmsmobil, och är nöjd med den. Jag tror han är stoltare över den och tar mer ansvar än om jag bara köpt och givit honom en dyr iPhone.

    Ungarna måste lära sig pengars värde.

  • gulagurkan99

    Jag är 13år, jag vet hur det är, det är typ alla som har iphone, själv har jag inte det, alltså jag förstår din dotter:)

  • Mallan 01

    Jag har iPhone men min tog minst tre år innan jag fick en i present. Har även en helt ok abonnemang :)

  • I969

    Det är nästan ett "måste" för de barn som vill vara coola att ha en i-phone, där har Apple verkligen lyckats. Här har vår 14-åring en android, men däremot även en i-pad som de fått genom skolan och den är han glad att han har för det är typ nåt med Game Center. Hopplöst med alla dessa låsningar till vissa program... www.expressen.se/debatt/dags-att-bojkotta-apples-lasta-mobil/

  • Sommarpresent

    Jag, min man o äldsta dottern (18 år) har 5s. Våra gamla 4:or fick 3-åringen o 5-åringen, som de spelar på o tittar på SVT play.

Svar på tråden Har din 13-åring en iPhone?