• wao

    Kompisar till regnbågsbarn i GBG

    Vi är två mammor som har tre trillingkillar på snart 5 år. Vi har egentligen aldrig saknat umgänge med gayfamiljer, för vi har en vardag som funkar bra både för oss vuxna och barnen. Men ändå - det vore kanske kul för killarna att träffa andra barn som inte har en pappa?

    Finns det några andra familjer i GBG som skulle vilja träffas, i början för barnens skull, sedan kanske man vill umgås mer, det vet man ju inte...

    Hälsningar
    Annica och Katarina

  • Svar på tråden Kompisar till regnbågsbarn i GBG
  • PoL

    Hej! Grattis till trippellyckan Jag har själv känt att jag saknar umgänge med andra mer otraditionella familjekonstellationer så jag blev glad över att se ert inlägg. Vore kul att lära känna varandra

  • duntäcke

    Synd att vi bor i Skåne, hade varit trevligt med fler regnbågsfamiljer att umgås med. Hoppas ni hittar någon/några! :)

  • Innerlig

    Hej!

    Jag har två döttrar, en som fyller fyra i december och en som fyller tio i november. Äldsta flickans medmamma är inte med i bilden längre, men yngsta flickans medmamma har god kontakt med oss. Hon bor nära och vi umgås mycket. Jag har inte själv känt ett behov av att lära känna regnbågsfamiljer men barnen visar på olika sätt att de vill det. Min äldsta dotter har haft tre klasskamrater med lesbiska mammor men nu har hon precis bytt skola så hon träffar dem mer sällan än tidigare. Vore kul att lära känna er och fler med barn som har "donatorpappa"!  

Svar på tråden Kompisar till regnbågsbarn i GBG