• Missme01

    Hur var det för er?

    För er som det tog lång tid att bli gravid. Vad var anledningen till det? Eller tog det bara sin tid ändå? :)

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Hur var det för er?
  • Hjärtefröjd

    Med största sannolikhet immunologiska orsaker. Efter sex år, femton inseminationer och många IVF-försök så lyckades vi på naturlig väg efter en immunologisk behandling i Aten.

  • Findusia

    För oss tog det 1.5 år och utredningen visade ingen orsak. Vi gjorde en omfattande utredning privat och de kunde inte hitta någon orsak. Efter 1.5 år blev vi spontangravida och det gick hur bra och blev vår lilla tjej!

  • Noca01

    Hjärtefröjd; Vad kontrollerade/gjorde man vid en immunologisk behandling? varför trodde du att du var "drabbad" av det/vad hade du för symptom? Grattis till er graviditet!!

  • Rebecca Rydberg

    Det tog mig och min sambo nästan 6 år (!!!!) att bli gravida, han hade barn sen tidigare så ni kan ju föreställa er min smärta och oro. Jag åkte på undersökningar tog cellprover och hormonspegel och jag vet inte allt vad det var. Vi hade ju redan bestämt oss för "händer det så händer det" och händer det inte så söker vi till IVF när jag är 25.

    I år fyller jag 25 och jag är nu gravid i vecka 18 UTAN IVF. jag fattar ingenting, jag vet inte varför det blev eller varför det inte blev innan men förstå min lycka. det finns hopp, och det kan hända bara man ger det tid (tänker på alla de gånger jag velat slå vänner över käften när dom sa så) men det stämmer.  

    Ska på ultraljud på måndag nu för att se mitt lilla mirakel, kan knappt vänta!! 

Svar på tråden Hur var det för er?