• Anonym

    Sen abort v 21 ta bild?

    Imorngon mister jag tyvärr min älskade son som var gravt missbildad i hjärnan det var ett tungt beslut men kändes som det rätta för lilla bebisen. Men det jag undrar nu får man ta någon bild på bebisen som minne?

  • Svar på tråden Sen abort v 21 ta bild?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-09-15 21:18:39 följande:
    För våran del fick vi ha vårt barn hos oss i rummet hur länge vi ville och vi fick även i princip göra vad vi ville, ja med värdighet och respekt. Jag är själv inte så insatt för jag har inte fött barn så tidigt, men har läst om många andra föräldrar som har valt att begrava sina barn som föddes innan v 23. Om det är någonting ni önskar, ska ni veta att möjligheten finns. 
    Joo vi ska ha den i minneslunden i orten jag kommer ifrån
  • Whitetrash86
    Anonym skrev 2012-09-15 21:12:45 följande:
    Tycker ni det är sjukt om man tar en bild på bebisen när det inte lever? Känns lite sådär dumt.
    På sätt och vis så lever ju barnet visst. Det är inte mer sjukt än att man vill ja bilder från RUL eller tidigare.
  • Anonym (Absolut)

    Vi var tvungena att avbryta en graviditet i v 15 Vi tog kort på vårt barn och fick ha det hos oss Så länge vi ville, jag är glad att vi tog bilderna Det har verkligen hjälpt mej att gå frammåt i Livet igen ! Tycker absolut att ni ska ta kort Styrke kramar !

  • Insanejane77

    Jag förlorade också mitt barn ( i v 36) och blev först chockad när personalen på sjukhuset undrade om jag ville ha foto. Jag sa nej tack, verkligen inte! Men dom berättade att många vill ha det senare och att dom kan ta några kort och spara i min mapp utifall jag ändrar mig. Det sa jag ja till. Får jag inga fler barn och detta barn jag förlorade blev mitt enda, kommer jag hämta korten. Nu gör dom för ont att ha hemma.
    Man får alltså ta bilder och sjukhuset brukar ha en fotograf som löser sådant.
    Jag beklagar din förlust {#emotions_dlg.flower}

  • viseversa
    Anonym skrev 2012-09-15 21:12:45 följande:
    Tycker ni det är sjukt om man tar en bild på bebisen när det inte lever? Känns lite sådär dumt.
    Nej det är absolut inte sjukt. Snarare något många mammor/pappor vill göra. Jag hade velat ha en bild som minne av mitt kära barn jag förlorat. Sjuk eller inte det skulle ju fortfarande vara MITT barn=(. Beklagar att du behöver gå igenom detta ts!!
  • grästuva

    Beklagar så det ni måste genomgå. När vi förlorade vår Oliver , han föddes stilla v.30+5 så tog vi många bilder (önskar idag att jag skulle tagit ännu fler), vi gjorde även hand och fotavtryck, sparade en lock av hans hår. Vi klädde på honom och hade honom mycket hos oss (stannade På sjukhuset i tre dagar). Allt för att skapa fina minnen med/av honom. Stor kram till er.


    ♥ Stolt mamma till tre fina pojkar. Theo 24/12-07, Oliver 4/4-11 och Filip 11/4-12 ♥
  • Smultronsnask

    Hej! Jag lider med dig då jag också gick igenom en sen abort för exakt 1 vecka sen. Jättetungt beslut men eftersom min lilla tjej hade trisomi 13 finns inget liv..dom dör oftast inom första levnadsmånaden. Jag tog iaf några bilder som minne åh de kändes skönt att ha nåt från mitt älskade barn.

  • GypsyModel
    Jag fick ett sent missfall i vecka 18 och jag bad om att få kort på min döda son, då jag inte velade se honom efter födseln. Så efter någon vecka fick jag 4 fina kort på honom som jag nu har ramat in i en vit ram med vit ros på i trä i min bokhylla. Sorgligt, men kan alltid minnas honom på ett annat vis då jag har foto att se än att försöka minnas exakt hur han såg ut.

    Beklagar verkligen Rynkar på näsan
    Men jag tycker du gjorde rätt val då du tänkte på bebisen´s framtid oxå.
    Jätte många kramar !
  • MaHo89

    Vi var i sån chock efter förlusten av vår dotter men idag hade jag önskat att jag hade en bild.
    Nu har vi bara UL-bilderna kvar =/ 

  • MrsB

    självklart ska du ta kort och ha honom i famnen hos er efter förlossningen absolut..även om det jobbigt just då men ett måste att se så hjärnan registrerar att han är borta!

    du behöver ju inte titta på dem direkt efteråt men bra och ha ifall du vill kika på dem..

    Vi tog massor av bilder på våran lille pojk som kom i v20+ 

  • Angellove

    Vi tog över 300 bilder på våran son som dog i v.39+6
    Att göra fotoalbumet var en sorts terapi för mig. Hjälpte mig i sorgen.

Svar på tråden Sen abort v 21 ta bild?