• JennyStar88

    Obduktionsvar lång tid?

    Gjorde sen abort v 21 pga mycket vätska i hjärnan. Det jag undrar tar der verkligen 6 veckor för att få svar från obduktionen och fostervattnet? Vill ju veta så fort som möjligt ska ju kontroll om 6 veckor och då sa de att jag skulle få veta, men kan man inte få veta det tidigare?

  • Svar på tråden Obduktionsvar lång tid?
  • Denbou76

    Hej, min ex fru o jag har oxå gjort "sen" abort för några år sen och ja det tog verkligen en evighet med obduktionen. Tror att vi väntade i närmare 2,5 månad. Beklagar sorgen , det är en tuff tid

  • Ellia73

    Hej!
    Fostervattnet ska inte behöva ta så lång tid att få svar på, om det var ett vanligt fostervattenprov ni gjorde? Ring och kolla med sjukhuset.

    Obduktion kan däremot ta lååååång tid innan man får något svar på. Vi fick beskedet att det kunde ta upp till 8 veckor. När vi inget hört efter 12 veckor ringde jag och efter några dagar ringde de tillbaka och ursäktade sig så mycket men det hade skett ett misstag, någon obduktion hade aldrig gjorts utan fostret hade skickats direkt till kremering. Någon hade inte sett remissen.... Men förhoppningsvis hör det inte till vanligheterna med såna här missar. Men som sagt, tid tar det. Och det är ju så drygt att gå och vänta när man bara vill ha ett svar på vad det var som hände. Hoppas ni får besked snart!

    Kram

  • EEEmamma

    obduktion tar lång tid.... våran gjordes i slutet av maj på vår lille pojk och än har vi inte fått alla svar då de var tvungen att gräva djupare i resultaten. hoppas att ni får svar snart!

  • Libra1

    Hej!
    Det beror nog på var man bor. Vi fick ett brev igår, 11 veckor senare. Vi ska få träffa en läkare och få provsvar den 25 oktober. Då har det gått 15 veckor. Så för oss tar det tid. Hoppas det går snabbare för er.
    Kramar

    www.minbebis.com/blogg/libra/

  • Hejåhå

    Jag fick höra att obduktionssvaren gällande det man ser vid obduktionen går ganska snabbt att få svar på, dvs några veckor. Däremot prover som skickas iväg, blod- och vävnadsprover för att hitta genetiska fel, gifter och dyl tar längre tid.

    Vår son dog 21/8 och vi fick obduktionssvar 3/9. Det var nog snabbare än vad vi förväntade oss.
     
    Vi väntar fortfarande svar på genetik-utredningen och där har vi fått besked att det dröjer till november. 

  • Elin85

    Hej!
    Beklagar det som hänt dig.
    Fostervattenprov har jag ingen aning om hur lång tid det tar att få svar på. Obduktionsrapporten beror det nog på hur 'tydligt' 'felet' är hos barnet. Jag fick preliminärt svar att det inte syntes några avvikelser vid efterkonrollen, men har fortfarande inte fått några fullständiga svar på obduktionsrapporten och Adam föddes 16:e juni. De gräver nog djupare när det inte är något väldigt tydligt hos fostret, som exempelvis att de saknar skalp. Hoppas du får svar, är jobbigt att inte veta vad som hände, men har ställt in mig på att aldrig få veta.

       

  • RockTheRebell

    Vår kille saknade skalp och fick aborteras i v20 efter RUL. ska på efterkontroll 15/7 och så sa de att vi skulle ha svar. Han föddes 21/6.

  • Belfen

    Vår flicka dog 25 februari och de flesta prover är klara, utom genetikproverna. 
    De vet inte när de blir klara heller, har inte fått något besked om det :(

    Allt annat såg bra ut, och de sade att om man inte ser någon fysisk defekt med blotta ögat så är det oftast så att man inte får någon dödsorsak alls.
    Känns sådär :( 

Svar på tråden Obduktionsvar lång tid?