• Rimfolina

    Fotbredd?

    Hej! Kikar in för att fråga hur många av er som har breda fötter och svårt att hitta bekväma skor!? Har själv detta problem...

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Fotbredd?
  • tahira

    Jag har det omvända problemet, helt otroligt smala fötter.

    Jag kan inte ha högklackat eller sandaler som inte ha ett "stopp" av något slag vid tårna, för då glider bara fötterna igenom.

    Jättetråkigt, ärvde ett par Louboutins för inte alls längesedan, men var tvungen att sälja dem eftersom jag överhuvudtaget inte kunde ha dem  


    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • BinaBurner

    Jag har breda fötter, med hög fotrygg och stora fula stortår... Jag kan inte ha typ pumps för fötterna väller ut när de blir ihoptryckta. Ibland hittar jag "finskor" som faktiskt passar, men det är sällan.

  • Rimfolina

    Varför jag frågar är för att jag funderar på hur marknaden ser ut. Jag har tankar på att ev försöka börja importera skor i mer ovanliga storlekar och passformer, till en början just för bredare fötter...

  • IsDimma

    Lite bredare och hög fotrygg.


    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Loriyana
    tahira skrev 2012-09-24 21:10:30 följande:
    Jag har det omvända problemet, helt otroligt smala fötter.

    Jag kan inte ha högklackat eller sandaler som inte ha ett "stopp" av något slag vid tårna, för då glider bara fötterna igenom.

    Jättetråkigt, ärvde ett par Louboutins för inte alls längesedan, men var tvungen att sälja dem eftersom jag överhuvudtaget inte kunde ha dem  

    Samma här. Har extremt smala fötter och inga skor passar mig! Har aldrig kunnat ha "finskor". Dottern har samma problem och det är otroligt svårt att hitta skor till henne.
  • Mellifluous

    Själv har jag, precis som en del tjejkompisar, något korta fötter men bred trampdyna i förhållande till hälen och normalhög ark. Mitt problem brukar vara just storleken på längden i förhållande till bredd :/. Alla killkompisar som jag åker aggressive inline med har typ långa, stora och ganska platta fötter i allmänhet och dom passar jättebra i inlinesen, så det känns så drygt att man själv inte ska kunna passa bra i något :c. Jag måste gå upp nån storlek så att inlinesen blir för långa men passande på bredden och samma med skor men dom töjs ju ut bättre. Måste man specialbeställa skor så vore det ju riktigt drygt.

Svar på tråden Fotbredd?