• Sundream

    Sjätte månaden och det är som sandpapper...

    Hej på er!
    Måste erkänna att det tar lite emot att skriva detta, man är väl lite pryd och tyvärr pratas det inte så värst mycket om just sånt här mellan mig och sambon - men nu måste jag få veta om det finns fler med samma "problem" eller om det är mig det är fel på.

    Ska ta det från början: Jag och sambon har alltid haft det bra, med attraktion och allt sånt, men så fort jag blev gravid (har BF i december) har jag inte varit ett dugg sugen. Bara några enstaka tillfällen. Jag är inte äcklad av honom och jag är inte rädd för att skada bebisen men jag har bara ingen lust. Men när det väl har hänt (kanske fem gånger sen i somras.... herregud!) så har liksom huvudet varit på och jag har verkligen velat men det är som om kroppen säger nej och det bara låser sig. Och det största problemet är att det är snustorrt där nere, noll action verkligen, även om jag blir galen i honom och verkligen vill. Fattar inte. Jag har aldrig haft såna problem förut, aldrig.

    Har kollat om jag har svamp vilket jag inte har. Har inga andra problem (klåda eller sveda eller nåt) men efter sex gör det ju som ni förstår skitont eftersom jag är så torr! Och det blir inte så himla skönt för nån av oss, vilket gör att vi inte ens försöker längre... Och jag får så dåligt samvete! Älskar honom ju över allt annat och jag saknar honom verkligen, men graviditeten får mig att känna mig så fruktansvärt osexig.

    Nu har jag bestämt mig för att beställa hem massa glidmedel, det måste ju vara till nån hjälp tycker jag. För fortsätter det så här så finns det snart inget förhållande kvar är jag rädd för (även om jag så klart vet att sex inte är allt, speciellt när man ska ha barn!). Har hört att slemhinnorna inte riktigt är sig själva under tiden man är ina gravid, kan det bero på det? Verkar lite konstigt i och med att mina vanliga flytningar har ökat avsevärt!

    Finns det nån där ute som har varit med om nåt liknande? Hur gjorde ni? Jag hoppas innerligt att det här går över efter förlossningen och den närmsta tiden efter det.           

    Tacksam för svar! 

  • Svar på tråden Sjätte månaden och det är som sandpapper...
  • Sundream

    Ja, nu såg jag ju att det finns hur många såna här inlägg som helst som handlar om just torrhet och avsaknad av lust under graviditet... Skönt att veta att man är normal och inte ensam om det!

Svar på tråden Sjätte månaden och det är som sandpapper...