• snosan

    Du som bloggar och har pco/pcos

    Jag söker nya bloggar att följa som handlar om att leva med pco/s eller din väg till ett barn

    HAr pcos själv och söker därför andra i min situation då där jag bor finns ingen
    som jag kan ventilera detta med då de inte förstår vad pcos är.

    Hoppas på att få många svar då jag finner det en tröst att läsa att jag inte är ensam
    samt att jag finner hopp i att läsa att andra kämpar mot detta och lyckas få ett barn.

    Mvh Snosan 

  • Svar på tråden Du som bloggar och har pco/pcos
  • VeronikaMary
    snosan skrev 2012-10-07 15:56:08 följande:

    Jag söker nya bloggar att följa som handlar om att leva med pco/s eller din väg till ett barn

    HAr pcos själv och söker därför andra i min situation då där jag bor finns ingen

    som jag kan ventilera detta med då de inte förstår vad pcos är.

    Hoppas på att få många svar då jag finner det en tröst att läsa att jag inte är ensam

    samt att jag finner hopp i att läsa att andra kämpar mot detta och lyckas få ett barn.

    Mvh Snosan 


    Hej!jag har ingen blogg än men har väll tänkt o skaffa en men det har inte blivit än,men följer gärna vägen till att skaffa barn, då jag själv har pco o jag o sambon försöker nu o få barn.

    Jag håller med dig det är skönt o ha någon o ventilera med då min ambo inte riktigt förstår hur det är att gå igenom detta .

    Hur lång har ni kommit?

    Kram
  • friduss

    Jag tycker att det är skönt att inte känna sig ensam om detta. Det känns annars som att "alla" får barn bara dom tittar på en snopp. Jag bloggar på  drommenombebis.blogg.se/ där jag kan skriva mina känslor och tankar och ibland skriver jag även saker som inte har med bebisar att göra Flört

  • idaaa93

    Hej! Jag har också pcos. Fick reda på de i februari 2015. Är 21 år och har sambo. De Känns jätte bra o läsa om er alla andra då vet man att man inte är ensam. Just nu känns allt hopp om barn helt lönsamt. Läser man på internet så verkar de som om de inte alls kommer o gå så bra för oss o skaffa barn. Har ingen o prata med om de heller. För ingen förstår hur de känns.. alla bara säger att "jo men du kommer o bli gravid o bla bla. De kommer nog inte vara så svårt". O alla som jag känner just nu runt omkring är med barn... min bästa kompis har precis blivit gravid. De är klart att de är kul för henne! Men kan ändå inte känna någon riktigt glädje över de. Är jag taskig som tänker så? Hon har aldrig ens frågat hur jag mår och hur de känns att jag har svårt att få barn. Hon bara pratar på om sitt... känns som om ingen fattar...

  • Cookie06
    idaaa93 skrev 2015-05-11 12:46:43 följande:

    Hej! Jag har också pcos. Fick reda på de i februari 2015. Är 21 år och har sambo. De Känns jätte bra o läsa om er alla andra då vet man att man inte är ensam. Just nu känns allt hopp om barn helt lönsamt. Läser man på internet så verkar de som om de inte alls kommer o gå så bra för oss o skaffa barn. Har ingen o prata med om de heller. För ingen förstår hur de känns.. alla bara säger att "jo men du kommer o bli gravid o bla bla. De kommer nog inte vara så svårt". O alla som jag känner just nu runt omkring är med barn... min bästa kompis har precis blivit gravid. De är klart att de är kul för henne! Men kan ändå inte känna någon riktigt glädje över de. Är jag taskig som tänker så? Hon har aldrig ens frågat hur jag mår och hur de känns att jag har svårt att få barn. Hon bara pratar på om sitt... känns som om ingen fattar...


    Känner igen mig så mycket i dina tankar.

    Fick veta för tre veckor sedan att min bästis väntar barn dock med en kille som inte vill ha barn med henne (men har 3 sedan tidigare med 3 olika tjejer..). Så jag är såklart glad för att hon ska bli mamma men förstår samtidigt att det nog känns tufft för henne när hon är ensam med det. Jag känner också ibland att det är orättvist att många andra får barn men inte vi men jag hoppas och önskar att det snart är vår tur.

    Så du är inte alls dum som känner som du gör, det är helt mänskligt.

    Kram och håller tummarna för att ni snart blir föräldrar!
  • idaaa93
    Cookie06 skrev 2015-05-11 15:58:18 följande:

    Känner igen mig så mycket i dina tankar.

    Fick veta för tre veckor sedan att min bästis väntar barn dock med en kille som inte vill ha barn med henne (men har 3 sedan tidigare med 3 olika tjejer..). Så jag är såklart glad för att hon ska bli mamma men förstår samtidigt att det nog känns tufft för henne när hon är ensam med det. Jag känner också ibland att det är orättvist att många andra får barn men inte vi men jag hoppas och önskar att det snart är vår tur.

    Så du är inte alls dum som känner som du gör, det är helt mänskligt.

    Kram och håller tummarna för att ni snart blir föräldrar!


    Åh tack för svar! Känns skönt o veta att fler täner likadant! Tack och håller tummarna för er också!! Kram!
  • idaaa93
    Cookie06 skrev 2015-05-11 15:58:18 följande:

    Känner igen mig så mycket i dina tankar.

    Fick veta för tre veckor sedan att min bästis väntar barn dock med en kille som inte vill ha barn med henne (men har 3 sedan tidigare med 3 olika tjejer..). Så jag är såklart glad för att hon ska bli mamma men förstår samtidigt att det nog känns tufft för henne när hon är ensam med det. Jag känner också ibland att det är orättvist att många andra får barn men inte vi men jag hoppas och önskar att det snart är vår tur.

    Så du är inte alls dum som känner som du gör, det är helt mänskligt.

    Kram och håller tummarna för att ni snart blir föräldrar!


    Åh tack för svar! Känns skönt o veta att fler täner likadant! Tack och håller tummarna för er också!! Kram!
  • 120512

    Jag bloggar under ämnet pcos på min blogg dock har jag valt att ha dom inläggen under lösen pga min familj inte ska få veta.

    surpricebox.com/vardagsliv/

    Skriv in lösen bebislängtan

    inte så många inlägg än men slutet av nästa vecka kommer ett nytt

  • Vattenliljan

    Jag har en vlog (videoblogg) som framförallt handlar om mitt liv med min tvååring, men också om vår resa mot ett syskon. Under våren har jag lagt upp en video varje tisdag som bara handlar om fertilitet, PCOS, behandlingar etc. Kommer börja göra det igen i augusti när vi får börja med hormonbehandlingar igen. Titta gärna in om ni vill! :)

    www.youtube.com/TyrionVlogs

Svar på tråden Du som bloggar och har pco/pcos