• T1one

    Igångsättning andra barnet med?

    Jag vill verkligen inte ha igångsättning igen vill att det ska komma naturligt precis som på andra? Nu säger dom ja har du gått över så pass förra gången så blir det nog likadant denna gången. 17 dagar förra gången.
    Nu kommer jag ha en 11 månaders bebis som vi måste anpassa allt efter och kan ju inte ha barnvakt varje gång man ska in på "Överburenhetskontroll" i tron om att man ska få föda. Hur ska jag göra? Jag mådde både psykiskt och fysiskt dåligt att gå över tiden så mycket sist! 


    Alvin 2012-04-27, Bebis 2 beräknad 2013-04-20
  • Svar på tråden Igångsättning andra barnet med?
  • 1lingon1blåbär

    Jag vet några knep som sägs fungera men på riktigt inga bra knep som verkligen funkar för att sätta igång en förlossning, och tänk om det verkligen var så att det fungerade, det hade varit nåt?!

  • 1lingon1blåbär

    Äta mängder av ananas, men då behöver du dra i dig en 7-8 stycken för att få i dig tillräckligt med Bromelain.

    Så ett tips är att köra på mosad, konserverad, ananas.

    Det finns massa Tips-för-att-sätta-igång-förlossningen-trådar. Läs där, om det bara är tips du vill ha?!

         

       

     

  • T1one

    vet inte vill ha en lösning, ananas provade jag sist och resinolja i mängder och allt annat skit men inget hände. 


    Alvin 2012-04-27, Bebis 2 beräknad 2013-04-20
  • Mimmi85

    Eftersom du blivit gravid väldigt tätt så finns det stor chans till att du inte går tiden ut ens...

  • 1lingon1blåbär
    T1one skrev 2012-10-11 20:47:45 följande:
    vet inte vill ha en lösning, ananas provade jag sist och resinolja i mängder och allt annat skit men inget hände. 

    En lösning får du nog inte. I sånna fall ett planerat kejsarsnitt?!
  • T1one
    Mimmi85 skrev 2012-10-11 21:02:07 följande:
    Eftersom du blivit gravid väldigt tätt så finns det stor chans till att du inte går tiden ut ens...
    Nä det altenativet har jag inte ens tänkt på återstår och se mindre än 6 månader kvar
     
    Alvin 2012-04-27, Bebis 2 beräknad 2013-04-20
  • T1one
    1lingon1blåbär skrev 2012-10-11 21:06:07 följande:

    En lösning får du nog inte. I sånna fall ett planerat kejsarsnitt?!
    Jo har tänkt på det med men får se får prata med min bm sen och se vad dom säger och anser
     
    Alvin 2012-04-27, Bebis 2 beräknad 2013-04-20
  • Mimmi85

    Jag läste på en sida som handlade om när det var lagom att skaffa ett syskon. Där stod det att blir man gravid snabbt igen, så ökar risken att föda för tidigt. Det stod att många inte går hela tiden ut...

Svar på tråden Igångsättning andra barnet med?