• AugurHandisam

    Undersökning i Stockholm och Örebro!

    Hej!

    Mitt namn är Manna och jag arbetar på ett företag som heter Augur som är ett oberoende undersökningsföretag.
    Vi genomför nu en undersökning på uppdrag av en myndighet som heter Handisam. Handisam är en myndighet som har till uppgift att ska samordna och följa upp arbetet inom funktionshinderspolitiken. De ska också arbeta för att genomförandet av den nationella funktionhinderspolitiken sker strategiskt och effektivt. Myndigheten är underställd regeringen.


    Denna myndighet är nu intresserad av att få mer kunskaper om hur levnadsvillkoren ser ut för personer som har en funktionsnedsättning. De är intresserade av att få både barns och vuxnas tankar och synpunkter. Detta för få ett så brett underlag som möjligt kring vad som kan göras bättre från samhällets sida beträffande funktionshinderpolitiken. Vi söker inga experter utan helt vanliga människor som bidrar med sina tankar och åsikter.


    Undersökningen genomförs med hjälp av parintervjuer vilket innebär att ditt barn tillsammans med ett annat barn i denna ålderskategorin (barnen får ha en kompis som även han/hon har en funktionsnedsättning med sig) träffar en person som intervjuer er kring olika frågeställningar. Mycket går ut på att beskriva eventuella möjligheter och hinder i vardagen. Syftet med undersökningen är att man vill underlätta för barn med funktionsnedsättning i deras vardag.


    Intervjun med ditt barn kommer att genomföras av en person med långvarig vana att intervjua barn. Om det känns tryggare för dig och ditt barn kan vi genomföra intervjun hemma hos er eller om det kan fungera i skolmiljö alternativ i våra lokaler på Barnhusgatan i centrala Stockholm. I Örebroser vi helst att vi kan göra intervjuerna hemma hos någon av barnen.

    Intervjun pågår i ca 2 timmar och kommer genomföras under v 45 och 46 och ev v 47 i orterna Stockholm och Örebro. Barnen ska vara mellan 9-15 år. Intervjutiden kan självklart diskuteras och göras på olika sätt med pauser, kortare raster och lek, allt för att anpassa intervjun efter ditt barn. Barnen får också en ersättning på 500 kronor var. Skulle ersättningen vara "problemet" så har vi gärna en diskussion runt detta, vi är inte omöjliga.

     Låter det intressant och tror du ditt barn skulle vilja vara med få bli intervjuad så kontakta gärna mig. Eller om du har frågor får du gärna ringa och söka mig på 08 - 545 291 00 eller 0708 169 165 så berättar jag mer. Läs gärna mer om oss på www.augur.se eller www.handisam.se. Vill du hellre maila så gör det på manna.augur@gmail.com  

    Tack på förhand.
    Mvh Manna Cheung

  • Svar på tråden Undersökning i Stockholm och Örebro!
  • AugurHandisam

    Har förstått att det finns en oro pga olika saker. Men att man är helt anomym gentemot uppdragsgivare, kommun, försäkringskassan etc

    Mvh Manna Cheung 

Svar på tråden Undersökning i Stockholm och Örebro!