• LillaRosen

    De byter inte blöja!

    Min 3 åriga son var hos sin farmor och farfar när jag och sambon åkte iväg med vår minsting för att handla och ha det trevligt hos en vän efteråt för att fira 1 advent en stund. Kommer hem strax innan barnens läggtid och hämtar upp sonen, vi bor ju på samma gård. Och jag märker att han är gnällig och vill inte sitta på rumpan. Ont skriker han. Går upp och kollar detta och herrejävlar. Helt ilskt rött och han är skinnflådd på skinkor och som blivit sår! De har haft honom i en kväll och en heldag! Han skrek och skrek när jag skulle tvätta rent honom, stackars pojk! Han brukar inte få sådant här, förutom en gång då han kom hem med ingrodd bajsblöja där det var ett lidande för honom då jag fick ta olja och olja för att ens få loss det ifrån huden! Och då hade inte svärisarna känt någon doft, men jag hade påpekat att de har två ögon att titta med. Men då var jag "hysterisk" som de kallade det. Min sambo ville inte ta tag i detta igår, " då det kunde bli en konflikt". Men efter övertalning och att han borde stå på sig för sin son skull gick han upp till sina föräldrar och ja, då var det ingen som stod för detta, utan skylldes på varandra, men den som bytteblöjan borde ju sett detta och smörjt in rumpan eller sagt till. Efter detta vill jag inte ha dem som barnvakter, men sambon håller inte med, utan vi ska på påminna dem vid lämning. No Way! Överreagerar jag kanske? Vad hade ni gjort?


  • Svar på tråden De byter inte blöja!
  • LillaVanilla

    Jag hade blivit vansinnig om blöjan inte bytts. Men det är inte alltid självklart för de som inte har barn att veta precis vad man ska göra om det blir rött. Ge med inotyol-salva och påminn en extra gång: Blir han röd så smörj gärna in honom samt låt honom gå utan blöja en stund och lufta sig.

  • johanna5678

    Nog tycker jag du ska ge dem en chans till. Om det var så att de inte visste bättre så har de ju fått info nu och bättrar sig säkert..

  • LillaRosen
    LillaVanilla skrev 2012-12-03 07:30:09 följande:
    Jag hade blivit vansinnig om blöjan inte bytts. Men det är inte alltid självklart för de som inte har barn att veta precis vad man ska göra om det blir rött. Ge med inotyol-salva och påminn en extra gång: Blir han röd så smörj gärna in honom samt låt honom gå utan blöja en stund och lufta sig.

    Men de här är ju deras 4 barnbarn. Och dessutom jobbar den andre i vården och byter dagligen blöjor. Och jag har påpekat det med blöjbyte och salva om och om igen.

    Men jag ska ge dem en chans till, och igen och igen? Hur många gånger chanser ska de få? 
  • figurencass

    Jag hade blivit hysterisk och ställt till med ett jävla liv .. Och definitivt ALDRIG lämnat mitt barn där igen !!! 

  • johanna5678
    LillaRosen skrev 2012-12-03 10:11:32 följande:

    Men de här är ju deras 4 barnbarn. Och dessutom jobbar den andre i vården och byter dagligen blöjor. Och jag har påpekat det med blöjbyte och salva om och om igen.

    Men jag ska ge dem en chans till, och igen och igen? Hur många gånger chanser ska de få? 

    Om du påpekat det flera gånger att blöjan behövt bytas och de framhärdar med att låta bli så tänker jag att du på något vis retat din svärmor och hon protesterar på detta aviga vis?
  • LillaRosen
    johanna5678 skrev 2012-12-03 10:41:07 följande:

    Om du påpekat det flera gånger att blöjan behövt bytas och de framhärdar med att låta bli så tänker jag att du på något vis retat din svärmor och hon protesterar på detta aviga vis?

    Har påpekat detta vid flera tillfällen, då detta inte är första gången detta händer att han är röd i rumpan eller har intorkad blöja. Igår var ju extremt och det fick min bägare att rinna över.
    Men hur omogen är man då om man ska protestera så att en annan person lider av det och bekostnad av sitt barnbarn. Då är det ju sjukt och jag börjar verkligen undra nu hur det står till över huvudtaget hos dessa två.  
  • figurencass
    hymafr skrev 2012-12-03 10:55:05 följande:
    Kanske dags att ta av honom blöjan så slipper ni problemet i fortsättningen?
    Håller med ! 
  • LillaRosen
    hymafr skrev 2012-12-03 10:55:05 följande:
    Kanske dags att ta av honom blöjan så slipper ni problemet i fortsättningen?
     Frågan är då, kommer de att byta kläderna då?
Svar på tråden De byter inte blöja!