• ottoplace

    Elak flickvän!

    Hej på er! Jag ska bli pappa. Mamman till mitt barn är elak mot mig hela tiden retar mig hånar mig bara vill mig illa. Jag har försökt att inte bli arg tillbaka men det går inte. Nu tvivlar hon på mig och hon för att jag blir arg och ledsen när hon behandlar mig illa. Jag vill innerligt vara med denna kvinna hon är mitt allt. Vi har dock inte varit tillsammans så länge. Jag ska beskriva lite för er. Minsta lilla jag gör emot henne så blir hon ledsen ( det förstår jag ) Men då vägrar hon prata med mig om det. Faktiskt så pratar hon aldrig med mig om någonting som har med hennes välmående att göra. Jag berättade för en kompis för ett tag sedan att jag ska bli pappa. Dagarna innan den incidenten hade jag och hon det väldigt bra. Sen bara small hon. Hon skrev en massa konstiga saker att hon inte alls ville ha barn med mig och att hon hellre tar död på barnet själv. Aja... Tillbaks till nuläget. Vi var på en konfereras idag. Hon sa nått elakt då gav jag henne fingret. Det var inte så att jag kollade på henne med mord i blicken eller nått. Jag bara sa ifrån tyst. Efter det så svarade hon inte i telefon när jag ringde. Sen dess har vi inte pratat. Det är ett par timmar sedan. VAD HÄNDER!? ( Jag vet mycket väl att det var omoget gjort av mig )  

  • Svar på tråden Elak flickvän!
  • nnicolina

    Hur gamla är ni och hur länge har ni varit tillsammans? Känns som om ni har en ganska så omogen relation...

  • ottoplace

    Jag är 19 hon är 24. vi har varit ihop i kanske 4 månader. Just nu vet hon ingenting om hur hon vill göra med oss. Det vet inte jag heller om jag ska vara helt ärlig.

  • nnicolina
    ottoplace skrev 2012-12-10 18:19:07 följande:
    Hej på er! Jag ska bli pappa. Mamman till mitt barn är elak mot mig hela tiden retar mig hånar mig bara vill mig illa
    . Jag har försökt att inte bli arg tillbaka men det går inte. Nu tvivlar hon på mig och hon för att jag blir arg och ledsen när hon behandlar mig illa. Jag vill innerligt vara med denna kvinna hon är mitt allt. Vi har dock inte varit tillsammans så länge. Jag ska beskriva lite för er. Minsta lilla jag gör emot henne så blir hon ledsen ( det förstår jag ) Men då vägrar hon prata med mig om det. Faktiskt så pratar hon aldrig med mig om någonting som har med hennes välmående att göra. Jag berättade för en kompis för ett tag sedan att jag ska bli pappa. Dagarna innan den incidenten hade jag och hon det väldigt bra. Sen bara small hon. Hon skrev en massa konstiga saker att hon inte alls ville ha barn med mig och att hon hellre tar död på barnet själv. Aja... Tillbaks till nuläget. Vi var på en konfereras idag. Hon sa nått elakt då gav jag henne fingret. Det var inte så att jag kollade på henne med mord i blicken eller nått. Jag bara sa ifrån tyst. Efter det så svarade hon inte i telefon när jag ringde. Sen dess har vi inte pratat. Det är ett par timmar sedan. VAD HÄNDER!? ( Jag vet mycket väl att det var omoget gjort av mig )  
    Vad gör du när du blir arg? Vad är det för elakt du säger till henne och vad är det för elakt hon säger till dig?
    Jag är själv gravid och kan bli ledsen över smågrejer som min kille säger/gör. Han har lärt sig vart mina gränser går, för de är inte alls på samma ställe som dem var innan graviditeten.

    Har du på ett bra sätt visat/sagt att hon kan prata med dig? Hur är det med förtroendet? Litar ni på varann? Gör man inte det kan det bli svårt att prata känslor.

    Ni får helt enkelt lära er kommunicera med varann, ni verkar inte vara särskilt bra på det...
  • puss

    Hon verkar störd. Hur kan hon vara ditt allt? Sa hon art hon hellre hade död på barnet??
    Redigt redigt störd.

  • ottoplace
    nnicolina skrev 2012-12-10 18:38:54 följande:
    Vad gör du när du blir arg? Vad är det för elakt du säger till henne och vad är det för elakt hon säger till dig?
    Jag är själv gravid och kan bli ledsen över smågrejer som min kille säger/gör. Han har lärt sig vart mina gränser går, för de är inte alls på samma ställe som dem var innan graviditeten.

    Har du på ett bra sätt visat/sagt att hon kan prata med dig? Hur är det med förtroendet? Litar ni på varann? Gör man inte det kan det bli svårt att prata känslor.

    Ni får helt enkelt lära er kommunicera med varann, ni verkar inte vara särskilt bra på det...
    Jag brukar skaka av mig det för det mesta och säga till mig själv att hon inte menar det så illa som hon säger det. Hon är ju gravid. Jag brukar mestadels vara lite halv spydig tillbaks. Hon brukar lixom kränka mitt ego hela tiden. Visst jag vet att det är löjligt. Jag kan ta det. Men inte hela tiden. Det blir ju någon form av frustration och jag känner mig värdelös. Jag har sagt till henne flera gånger att jag finns här för henne. Hon litar inte direkt på någon. Ska jag vara ärlig så litar jag inte helt på henne heller. Men det blir bättre det känner jag.
  • iakttagare

    Lämna henne, lättare sagt än gjort, men hur mycket skall man behöva tåla?

  • Balansakt

    Du måste reagera nu! Gör det när hon inte är arg. Förklara hur ledsen hon gör dej. Spela in ett klipp när hon är sur. Spela upp när hon mår bra, så hon får höra sig själv.

Svar på tråden Elak flickvän!