• Kramardig

    Har du besökt ditt fadderbarn?

    Jag har precis blivit fadder genom Barnfonden. Jag kommer få veta om några dagar från vilket land mm. Hur som helst så är jag jätteglad! Det känns så himla bra!

    Men nu undrar jag om någon har besökt sitt fadderbarn?
    Vad kostade det?
    Vilken organisation?
    Vilka hade du med dig eller var du själv (förutom personal)?

    Som jag känner nu vill jag besöka mitt fadderbarn i framtiden och är väldigt nyfiken på kostnaden. Just nu är vi två vuxna och ett barn i familjen.

    Dela med er!


  • Svar på tråden Har du besökt ditt fadderbarn?
  • MajaVira

    Jag måste säga att det känns som en märklig ide att besöka sitt fadderbarn. Att lägga ner kanske 50 000 kr för att besöka någon i ett fattigt land, då är det bättre att skänka lite mer pengar till välgörenhet istället.

  • Kramardig
    MajaVira skrev 2012-12-26 19:56:19 följande:
    Jag måste säga att det känns som en märklig ide att besöka sitt fadderbarn. Att lägga ner kanske 50 000 kr för att besöka någon i ett fattigt land, då är det bättre att skänka lite mer pengar till välgörenhet istället.



    Det låter lite konstigt när man ser det så men jag tänker att det måste vara en riktig upplevelse. Bara att resa till ett annat land på semester är en rolig upplevelse men att få resa till ett land och träffa någon man brevväxlat med måste vara speciellt, tänker jag.

    Många sätter tusenlappar på en solsemester. Då sätter jag hellre tusenlapparna på att besöka mitt fadderbarn om chansen finns, kanske hjälpa lite extra när man väl är där.
  • Isabelle82

    Har du "tur" får du ett fadderbarn i närheten av en charterort. Då blir det inte så dyrt för självaste besöket. Vi har ett fadderbarn på Kap Verde och brukar passa på att besöka honom då vi är där. Båtresan från min mans ö över till fadderbarnet kostar inte så mycket. Å ett besök är alltid uppskattat!
    Vi brukar ha med oss presenter till familjen och av kokalkontoret får vi mycket intressant information om utvecklingen av byn och projekten.

Svar på tråden Har du besökt ditt fadderbarn?