• långstrump

    Förlovningsringar?

    Hej! Som nyförlovad är jag ju direkt jättenyfiken på alla er andras ringar. Vi har idag beställt vilka vi ville ha men ack så dyrt det blev!! En guldring med en liten diamant i beställde jag = 6700 och hans vanliga släta guldring = 5000. som tur var låg mig på halva priset plus diamanten så det hela slutade på 9200. Hade ju tänkt mig någon tusing per ring bara! Hur ser era ut och vad kostade dom? Är sååå nyfiken.

  • Svar på tråden Förlovningsringar?
  • långstrump
    Alfonsina skrev 2012-12-29 19:11:01 följande:
    Vigselringen har bara en sten på 0,34 ct och kostade 21.000 kr. Älskar mina ringar så för mig var det helt klart värt pengarna.
    Härligt!
  • långstrump
    Alfonsina skrev 2012-12-29 19:09:04 följande:
    Min förlovningsring har 10 st prinsesslipade diamanter på totalt 1,0 ct, 4,5 mm bred.. Min man har väldigt stora händer så hans ring fick ha både höjd och bredd för att se bra ut, dvs blev den dyr för en slät ring. Så våra ringar kostade 34.000 + 11.000 kr.
    Åh herregud!
    Vi förlovade oss spontant den 27e och jag är student och han har ju köpt julklappar för sin lön så ingen hade pengar till detta egentligen så blev lite prisförvånad men 9200 är helt klart överkomligt trots att det var ett par tusen mer än vad jag först trott.
  • långstrump
    Smultronpajen88 skrev 2012-12-29 19:23:13 följande:
    Min förlovningsring är en Schalins Seine 0,15 ct i vitguld! Kostade 9700. Älskar den! Vet redan vad jag vill ha för vigselring!
    Åh, fint! Vigselringen då?
  • Alfonsina

    Vi träffades när vi var 30 resp. 28 år gamla och förlovade oss 1,5 år senare. Vi var ju så gamla att det bara var att köra på. Båda hade fasta jobb och med tanke på åldern så fanns ekonomin där, bröllopet var 5 månader efter förlovningen.

    Allas förutsättningar är ju olika.

  • gbgumman

    Guldpriset är högt. När vi förlovade oss för 11 år sedan kosta min ring ca 8000 kr. Idag kostar exat samma ring 17400 kr. Samma sak med vigselringen.

  • Alfonsina

    Ringarna gjordes ihop med guldsmeden på Smycka där vi bor. Så själva skenan är från deras Classic-serie och sen köpte jag in stenarna separat och talade om hur jag önskade fattningarna. Tack för de snälla komplimangerna!

  • Emma x

    Min vigselring kostade 19000 och har 10 mindre stenar + en större. Förlovningsringen är en smal slät vitguldsring på samma skena som vigselringen, den kostade runt 4500. Min mans ring kostade runt 10000

  • långstrump
    Emma x skrev 2013-01-17 23:23:41 följande:
    Min vigselring kostade 19000 och har 10 mindre stenar + en större. Förlovningsringen är en smal slät vitguldsring på samma skena som vigselringen, den kostade runt 4500. Min mans ring kostade runt 10000
    Omg, saftigt! Har du bild? =)
  • Emma x
    långstrump skrev 2013-01-18 08:56:35 följande:
    Omg, saftigt! Har du bild? =)

    Får inte in den från telefonen...:/ jag har hursomhelst "schalins himla" som vigselring så kolla den på Google :)! Anledningen till att min är ett par tusen dyrare än den ursprungligen är beror på att jag adderade fler sidostenar.
  • castafiore

    Vi köpte alla tre ringar samtidigt, och de gick nog på över 20 000. Och detta var 2005, innan priserna sköt i höjden.

  • RockerChic

    Jag använder aldrig guld, och är inte så mycket för "blingbling" så vi köpte helt släta, lite lätt rundade ringar i titan. Älskar min ring, och ska köpa en likadan fast med en rad små diamanter när vi gifter oss :)

Svar på tråden Förlovningsringar?