• M Rosie

    Gravida i Vallentuna/Täby/Stockholm bf mars 2013

    Hej! Jag skulle vilja komma i kontakt med andra gravida med bf runt mars. Jag bor i vallentuna och väntar barn, en liten flicka, med bf 20e mars. Vi har tvillingar sedan tidigare som är födda -07 så det här blir vårt tredje barn. Det skulle vara kul att träffa andra att ha kontakt med, kanske fika etc
      

  • Svar på tråden Gravida i Vallentuna/Täby/Stockholm bf mars 2013
  • hannis

    Konstigt. Till mig sa hon att det inte finns någon. Måste fråga igen nästa gång jag går dit!

  • Sandra7903

    Hallå tjejer, Hur mår ni och bebisarna som kommit? Är nu i v38 (37+4) så jag närmar mig f men det känns som idén går långsamt. Allt är klart för lilltösen här hemma, det är bara BB väskan som jag inte har packat. Har inte ens börjat men det beror väl på att jag tror jag kommer gå över tiden och har all tid i världen att packa väskan på. Såg i tidningen eller om dt var på nätet att det finns någon träffpunkt för mammor och bebisar uppe vid Kragstalunds torg, tror det är vd Roslagstågets station. Är det någon som vet mer om detta? Vore kl om vi som känner för det kunde ses över en fika där framöver.

  • M Rosie

    Hej!

    Sandra7903: Jag tror att det är kyrkan som anordnar träffarna vid kragsta station, men vet inte säkert? nån annan som vet? Jag ses gärna för en fika där. Hur mår du nu i slutet av graviditeten? Nu är det inte långt kvar Vår tjej är 1 mån idag, vad tiden går!

      

  • Sandra7903
    M Rosie skrev 2013-04-20 17:38:25 följande:
    Hej! Sandra7903: Jag tror att det är kyrkan som anordnar träffarna vid kragsta station, men vet inte säkert? nån annan som vet? Jag ses gärna för en fika där. Hur mår du nu i slutet av graviditeten? Nu är det inte långt kvar Vår tjej är 1 mån idag, vad tiden går!   

    Nej, 10 dagar kvar idag och jag mår toppen. Har inga känningar alls så jag är ganska säker på att jag går över tiden, BB-väskan är inte ens packad! Bakar och bakar så vi måste fika eftersom jag inte kommer kunna äta upp allt själv Tänk vad fort tiden går, fungerar allt bra med lilltösen? Hur är det med er andra?
  • M Rosie

    Sandra7903; Vad skönt att du mår så bra! Hoppas du inte går över tiden så du slipper vänta Med vår lilla tjej, Sally, går det bra. Hon växer så det knakar. Jag tycker det är skönt att hinna njuta av bebistiden den här gången, sist fick vi ju tvillingar så det fanns ingen tid till det. Säg till när du känner dig redo för en fika sen!  

  • Sandra7903

    Visst njuter vi av att bara vara två, vi har en hel del grejor som vi fixar med med huset men nu vill jag verkligen att tösen ska komma. Har BF på fredag den 3/5 och då får hon gärna komma. Tror dock att det blir den 9 eller 10 maj som det var sagt från början. M Rosie; vilket gulligt namn ni har valt till tjejen. Det ska bli kul att se om de blir bästisar Lovar att höra av mig när det lugnat ner sig lite och jag har kommit in i mammarollen.

  • Lyckokick

    Hej på er! Min lilla tjej kom den 3 april, 12 dagar över tiden blev jag igångsatt. Det är alldeles underbart att ha blivit mamma, men det var rätt läskigt första dagarna! :) Nu när gravidhormonerna är ur kroppen, 15 kilo lättare och med riktig vår i luften så känner jag verkligen hur det spritter i benen och vill ut i solen för fika, promenader och babbel med andra bebismammor. Någon här i Vallentuna som vill ses och hitta på nåt? :)

  • Sandra7903
    Lyckokick skrev 2013-05-08 10:31:34 följande:
    Hej på er! Min lilla tjej kom den 3 april, 12 dagar över tiden blev jag igångsatt. Det är alldeles underbart att ha blivit mamma, men det var rätt läskigt första dagarna! :) Nu när gravidhormonerna är ur kroppen, 15 kilo lättare och med riktig vår i luften så känner jag verkligen hur det spritter i benen och vill ut i solen för fika, promenader och babbel med andra bebismammor. Någon här i Vallentuna som vill ses och hitta på nåt? :)

    Jag hittar gärna på något så snart min lilltös kommer. Idag BF+5 dagar och hon trivs bra där inne men mamman vill att hon ska komma nu. Det är varmt och svettigt att vara höggravid i värmen (tack gode Gud att det inte är sommar). Jag hör av mig när allt är i sin ordning.
  • Lyckokick
    Sandra7903 skrev 2013-05-08 15:47:31 följande:
    Jag hittar gärna på något så snart min lilltös kommer. Idag BF+5 dagar och hon trivs bra där inne men mamman vill att hon ska komma nu. Det är varmt och svettigt att vara höggravid i värmen (tack gode Gud att det inte är sommar). Jag hör av mig när allt är i sin ordning.

    Gör gärna det :) Hålletr tummarna för att allt går bra för er och att bebben kommer snart :)
  • M Rosie

    Hej hej! Är det någon som ska på förädragruppen nu på torsdag 10.30?

    Lyckokick; Stort grattis till din dotter!! 

  • Sandra7903

    Hej på er! Nu är lilltösen 9 dagar och allt går bra här hemma. Hon sover och äter mest hela dagarna. Börjar komma in i en vardag även om jag inte har fått tillbaka all krafter ännu. Är det någon som träffat varandra? Blir det n träff vill jag gärna vara med, bara att öra av sig...

  • M Rosie

    Sandra7903; Grattis till er lilla tjej!! Hoppas ni mår bra. Hur går det för er? Har lillan fått nåt namn än? 
    Jag träffas gärna för en fika!

  • Sandra7903
    M Rosie skrev 2013-06-05 22:14:12 följande:
    Sandra7903; Grattis till er lilla tjej!! Hoppas ni mår bra. Hur går det för er? Har lillan fått nåt namn än?  Jag träffas gärna för en fika!

    Allt går bra än så länge, Natalie är hur snäll som helst... Nästa vecka är jag upptagen men sedan har jag tid att ses. Jag skickar dig ett meddelande...
  • Lyckokick

    Jag är här inne alldeles för sällan, så om någon vill ses för en fika eller bebispromenad så får ni gärna lägga till mig på facebook. Lovis Rövardotter heter jag där! :)

Svar på tråden Gravida i Vallentuna/Täby/Stockholm bf mars 2013