• Vitsippor

    Förstföderskor mars/april -13 (Sthlm, Norrort)

    Några här i Norrort som väntar barn till våren? Själv har jag BF 31/3 :) skulle vara kul med kontakt med blivande mammor i samma "sits" :)

  • Svar på tråden Förstföderskor mars/april -13 (Sthlm, Norrort)
  • Monique

    hej!
    Jag är 30 och väntar min första och bor i frösunda (solna). jag har BF runt midssommar iof men ledigheten skulle ju sammanfalla delvis iaf. Vart i norrot bor du? Jag har ingen lust att sitta hemma och häcka under ledigheten (men är ju såklart öppen till att det kan bli ngt helt annat än vad man förväntar och tror man klarar av). En ambition och önskan är att hitta ett gäng föräldralediga i närheten som är sugna på lite barnvagnsträning. Är det ngt du skulle vara intresserad av kanske?

  • Vitsippor

    Jag bor i Kungsängen :) har ingen aning om vad det innebär med barnvagnsträning Om jag ska vara helt ärlig haha. Låter som powerwalk men med vagn, är jag inne på rätt spår? Isf skulle det ju vara perfekt :)

  • Monique

    Hej!
    Ja...barnvagnsträning är kanske inte ett specifikt definierat ord :) min bild av det hela är att enklare sort av barnvagnsträning skulle kunna vara powerwalk men jag skulle gärna vilja utöka det med stop med olika sorters övningar. Är man ett par stycken kan man tex. göra cirkelträning och hälften står kvar vid vagnarna och gör situps, armhävningar etc. och hälften spurtar iväg upp och ner för en backe kanske (och sen byter man av). Men det kan man ju anpassa beroende på dem som är med - önskemål och nivå etc. Vet ju inte själv vilken form man kommer vara i efter detta äventyr ;)
    Jag driver lite crosstraining/cirkelpass på jobbet varje onsdaglunch och där blir det väldigt varierat - man kan göra mkt bara av och på det som finns där ute i naturen :) skulle vara kul att få ihop ett gäng och köra 1-2 gånger i veckan. Om du är intresserad så håller jag dig i loopen när det närmar sig :)

Svar på tråden Förstföderskor mars/april -13 (Sthlm, Norrort)