• Anna822

    vi har aldrig sex??????

    Hej. Jagomin sambo har varittillsamans i snart 5 år,vi har var sitt barn på 6-8år,men inga tillsamans.
    problemet är att vi aldrig har sex, han tar på mig, o han märker mig, men vi har knappt ngt sex. det handlar om 1-2 ggr i mån, o det tycker jag är för mycket, jag tycker att det har varit så i 1 år, när jag frågat om varför osv då säger han att  han e trött eller stressad.nu på senare tid har han sagt att det är för att han gått upp för mycket i vikt o känner sig äcklig, jag har hela tiden sagt ochöverbevisat att jag är sååå tänd på han o är såå kär i han o visst ser jag att han gått upp,men det är inget som stör mig... jag vet att killar som vi har behöv, men är det inte roligare att komma o göra det med den man ´´älskar´´ än att själv tillfrädstäla sig??jag är 30 år o han 43. det är nästan alltid jag som påbörjar sexet, jag vill att han kommer hem o bara slänger sej på mig, att vi gör det spontant... allt fungerar jätte bra men sexet har försvunnit, jag har pratat o tjatat, och han säger att det inte blir bättre om man tjatar för då tänker man på det o vill inte kanske ha sex jut då. problemet är att jag är så tänd på hanvarenda dag han tar aldrig mig spantant, det som tröstar mig är att han ändå tar på mig o hhan får mig verkligen att känna mig fin, men den senaste tiden har jag fått gå o titta mig i spegel o undrat vad som hänt? ibland blir ja så arg att jag inte äns vill försöka längre... vad ska ja göra?? jag tror att vi hamnat i ond cirkel?? eller jag vet inte, jag har kanske varit jobbig, jag har tjatat om brölopp osv, han kanske känner sig på trängd,,, jag vet inte... ngr tips??

  • Svar på tråden vi har aldrig sex??????
  • Sexolog Camilla

    Hej.


     


    Det finns mycket som man kan göra för att sexlivet ska bli bättre. Men alla tänder på olika saker, vad tänder du på? Vet din partner om vad du tänder på? Våga prata om sex med din partner och berätta exempelvis om de fantasier som du har?  Det finns så otroligt många faktorer som spelar in och som kan påverka sex. Att ägna sig åt andra saker än att vara tillsammans, alltid känna sig för trött och stressad gör att ni också automatiskt prioriterar bort den intima tiden som ni har tillsammans, du och din partner. När hade ni egentid tillsammans senast? Det är kanske någonting som ni kan börja med, att boka in egentid i kalendern. Det är då meningen att du och din partner gör någonting tillsammans, gå på en dejt? Det betyder inte att ni måste ha sex utan meningen med dejten är att ni ska göra någonting tillsammans och koppla bort projekten som ökar stressen och som skapar olust. Det som ni också kan göra för att på ett bättre sätt nå fram till varandra är att ta hjälp av en tredje part genom familjerådgivning.


     


    Hälsningar


    Camilla

Svar på tråden vi har aldrig sex??????