• Anonym (tjej)

    kan inte få orgasm

    jag lever tillsammans med världens mest underbara sambo och innan vid tidagre förhållanden har jag inte direkt brytt mig själv om att få orgasm men nu är allt så bra, förutom att jag inte kan få orgasm. jag har börja att lida av detta problem då sambon tycker det är tråkigt och känner sig dålig som inte kan få mig att få orgasm.
     jag kommer till en viss punkt eller vad man ska kallas det där jag istället säkert skulle vara väldigt nära på att få orgasm istället men blir avständ och stel.. ibland gråtfärdig. tacksam för svar om vad jag ska göra

  • Svar på tråden kan inte få orgasm
  • Sexolog Camilla

    Hej.


     


    Det handlar om att släppa på kontrollen. Att släppa kontrollen är något som går att lära sig eller är också något som kommer med tiden. Det kan också handla om att inte ge sig själv den tiden och den kärleken till sig själv. Att släppa kontrollen och att ge sig hän är en viktig faktor för att få orgasm. Du skriver att du känner gråtfärdig och blir stel och med stora prestationskrav kan det vara svårt att slappna av. Fokusera på bara dig och din njutning och på mer klitorissex än penetrerande sex. Prova er fram! Lek och ha kul!


     


     


    Hälsningar


    Camilla

Svar på tråden kan inte få orgasm