• Anonym

    Orgasmkunskap

    Hej! Jag har flera funderingar som jag behöver hjälp med. Men låt mig börja från början.............................................................. Jag separerade från min man i början av förra året. Under krisen, innan han bestämde sig för att lämna mig, så tyckte han att något var fel på mig eftersom jag aldrig fick orgasm endast från penetration. Han menade att allt sitter i hjärnan - i min hjärna - och det tog lite tid innan jag förstod att han menade att jag inte var kär i honom på riktigt. Han tyckte också att jag inte åtrodde honnom, vilket jag då borstade bort med tanke på att vi har varit ihop i 5 år. Dessutom var det inte direkt han fysiska utseende som jag blev kär i, utan hans intelligens och personlighet. Först trodde jag inte att något var fel, och jag hade därför jättesvårt att vara trovärdig i att visa att jag tog problemet på allvar. Men jag gick och sökte hjälp genom att gå till psykolog, sökte kontakt med sexolog - utan att lyckas. Kort efter separationen hittade jag en ny kille, blev kär i honom . Han är allt och mycket mer än min förra make var. Jag tycker han är otroligt sexig. När vi har sex och han smeker mig till orgasm vill jag ofta att han slutar stimulera mig och på det sättet fortsätter orgasmen ännu längre. Det känns nästan som att jag kan påverka hur länge, inte fullt ut, men ändå. ...................Och då till mina frågor, om jag kan påverka längden på orgasmen, skulle jag även kunna framkalla en orgasm medvetet? ..................... Är det här en naturlig utveckling av min sexualitet, eller är det min nya partner som är orsaken till det? .......................Kan jag på något sätt öva upp färdigheten av att framkalla orgasm? Tackar för svar på förhand!

  • Svar på tråden Orgasmkunskap
  • Sexolog Camilla

    Hej.


     


    När du känner din kropp och vet vad du tycker är skönt, kan du få orgasm i jämförelse med en person som inte känner sin kropp så bra. Det går alltså att öva upp färdigheten att framkalla orgasm.


     


    Hälsningar


    Camilla

Svar på tråden Orgasmkunskap