• detta

    Är det svårare att träna tillbaka magen när man är äldre och fått barn?

    Jag och min man planerar att skaffa barn och jag är över 40. Har tittat lite på magar efter barn och blir lite matt. Vissa verkar få tillbaka sina magar hyfsat som de var innan, men andra inte. Har funderat över om huden kanske är mindre elastisk när man är äldre och att det gör det svårare. Någon som vet?

  • Svar på tråden Är det svårare att träna tillbaka magen när man är äldre och fått barn?
  • detta

    Eller tänk om det är tvärt om och huden är mer uttöjd när man är äldre .

  • Harmagedon

    Eh, ja... All läkning blir sämre ju äldre man blir. Hur det påverkar just dig är givetvis svårt att sia om.

  • myran

    Oj! Jag skulle nog oroa mig mer över chansen att ens bli gravid efter 40. Bristningar är till största delen genetiskt betingat men visst spelar även åldern roll när det gäller hudens smidighet och cellernas förmåga att reparera. Se bara hur huden förändras med åldern i ansikte, på hals, bröst, överarmens undersida etc. Jag tycker tvärtom det gör mig mycket mindre nu när jag är äldre, huden åldras ju över hela kroppen ändå, bröst och rumpa börjar väl hänga lite smått och jag har definitivt min ungdoms glansdagar bakom mig Flört Jag kommer ju att få någon annans fantastiskt släta, mjuka, fina hud att njuta av - min bebis! Själv ääälskade jag min mammas härliga sladdriga mage, full av bristningar, när jag var liten och jag har aldrig hört att någon kompis med sladdermage har blivit mindre fysiskt uppskattad av sin man Glad Jag tror det är vi kvinnor själva som bryr oss mest och det borde vi sluta med. Tänk vilket mirakel som har försigått därinnanför bristningar och häng! Var stolta istället Skrattande

  • Lupiner

    Jag fick mitt tredje i somras, strax innan jag fyllde 39. Min kropp återtog son form lika fort nu som efter 1an o 2 an. Min mage är i stort sett platt nu. Lite valkigt runt snittärret men har gjort 3 snitt så det spelar nog ingen roll avseende ålder. Återhämtade mig extremt snabbt efter snittet denna gång

Svar på tråden Är det svårare att träna tillbaka magen när man är äldre och fått barn?