• Anonym (26årig tjej)

    Orgasm problem

    Hej!
    Jag har en fråga, det är så att jag har jättesvårt att få orgasm, jag har aldrig kommit när jag har sex med min kille. Jag kan komma ibland om jag smeker mig själv riktigt länge (typ 1h minst!) men oftast så tröttnar jag och struntar i det.
    Jag känner som att jag är väldigt okänslig där nere, jag kan vara kåt och känslig alldeles i början men sen är det som att ju mer beröring jag får desto okänsligare blir jag och tillslut så är lusten och allt helt borta. Inte ens vibratorer tycker jag känns nåt särskilt. Vet inte vad det är för fel på mig, jag har ridit i många år och tänker att det kanske är så att jag blivit skadad av allt skumpande i sadeln eller nått sånt?
    Är det kört för mig eller finns det nått jag kan göra/testa? Är så himla ledsen över att jag inte kan ha ett normalt sexliv som alla andra.

  • Svar på tråden Orgasm problem
  • Sexolog Camilla

    Hej.

    Om du är orolig för att du har blivit skadad för att du rider kan du boka tid hos gynekologen för undersökning. På så sätt får du svar på om det finns ett kroppsligt handikapp som stör möjligheten till orgasm.

    Att vilja ha ett  "normalt sexliv som alla andra har" och därmed få orgasm vid sex, handlar om din inställning till sex och de förväntningar som du har gällande orgasm. Det är många som har problem med att nå orgasmen, genom onani eller tillsammans med partner. Vad det är som gör att du känner dig väldigt okänslig, kan man komma fram till i samtal med sexolog. Vänd dig till en sexologmottagning eller till en mottagning där barnmorska/ sexolog finns för samtal. 

    Hälsningar
    Camilla  

Svar på tråden Orgasm problem