• Agnes 346

    Har du koll på sveriges hundraser?

    I det här quizet så får du se hur bra du egentligen är på sveriges hundraser...


    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Har du koll på sveriges hundraser?
  • Nenne666
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-03-06 19:28:35 följande:
    Högsta möjligen. Men största borde rimligen gå till någon av de höga och riktigt tunga hundarna, ovarchka exempelvis. Eller St. Bernard.



    Ovtjarkan är stor (jäkligt stor, har dock inga mått) men det står nog mellan GD och Irländsk varghund. St Bernhard är inte så stora bredvid dessa... För övrigt så ser jag inte testet, är det för att jag är på iphone?
  • Apopan

    GD och den irländska varghunden har högst mankhöjd. Finns ju även Borzoier som blir riktigt höga. Finns ju ingen övre gräns i rasstandarden ens.

    Rekordet för tyngsta hund innehar en (engelsk mastiff) har jag för mig.

  • Nenne666
    Apopan skrev 2013-09-11 23:20:27 följande:
    GD och den irländska varghunden har högst mankhöjd. Finns ju även Borzoier som blir riktigt höga. Finns ju ingen övre gräns i rasstandarden ens.

    Rekordet för tyngsta hund innehar en (engelsk mastiff) har jag för mig.



    Den engelska mastiffen kan väl tom va lika hög som GD:n? Fast i vikt vinner den ju helt klart här, skulle jag tro, precis som du säger.
  • osito

    Jag skulle dock inte vilja påstå att detta är ett test om Sveriges hundraser, bara hundraser som finns i Sverige.
    Sveriges hundraser: De olika stövarna, drever, dansk-svensk gårdshund, älghundarna.

  • DandelionDust

    Alla rätt och jag kan knappt inget om hundar. Var ju inte så svåra frågor, lätt att gissa med uteslutningsmetoden.

  • julii

    Irländsk varghund är högre än GD.

    borzoi kan även va snabbare än greyhound.

Svar på tråden Har du koll på sveriges hundraser?