• villhabebis

    Pergotime hur mår ni? 2013

    Har ni fått biverkningar och hur känns det i kroppen?Vill gärna höra eran bakgrundshistoria och hur det går!=)

  • Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013
  • Firran

    Åh va härligt!!!

    Jag mår bra, är i vecka 29 nu och tiden tickar på :)

    Börjar bli lite små yr men ska kolla upp det på tisdag... Annars känner jag knappt att jag är gravid :)


    mammasusan skrev 2014-06-07 21:18:36 följande:
    Hur mår ni? Vi gjorde rul 22/5 & det blir en lillebror till som mår toppen , redan i v.21 nu. Tänk efter alla mf så blir det en bebis från magen den här gången, ofattbart trots sparkar & växande mage...

  • mammasusan
    Firran skrev 2014-06-08 17:21:02 följande:
    Åh va härligt!!! Jag mår bra, är i vecka 29 nu och tiden tickar på :) Börjar bli lite små yr men ska kolla upp det på tisdag... Annars känner jag knappt att jag är gravid :)

    Vad skönt att du mår bra så när som på yrseln, som förstås är nog så jobbigt. Jag får hela tiden höra hur stor jag är redan, börjar bli liiiite tjatigt men mysigt med mage även fast det börjar bli tungt......ska bli intressant att se hur stor jag egentligen kommer att bli sen ....
    A 27/6-06, V 26/4-09, Pyret Bf 21/10-14
  • Geléhallon89

    vecka 38 nu och denna värmen tar kol på mig. Så som vi har längtat och försökt i 2,5år och snart är hon här men känns endå som en evighet. känns nästan dumt och klaga men svårt och låta bli :p


    Vincent 080622 <3 Nr 2 BF 29juni flicka <3
  • mammasusan
    mylady skrev 2014-06-11 16:12:57 följande:

    Går ur nu

    Vi fick missfall igen


    vad tråkigt! Ge inte upp! Vet hur det är att få mf (har ju haft 18st!).

    Har du möjlighet så boka tid hos Ludmila i Sundsvall, kan ju vara slemhinnorna som spökar!
  • Dakine
    2010 föddes våran första son, som blev till direkt utan problem. Vägde då 64 kg. 
    När vi sedan skulle skaffa syskon, blev det aldrig någonting. Väger nu 80 kg, så tror att vikten påverkar en del, och jag har även fått veta under utredning att jag har PCOS. 

    Försöker gå ner i vikt, och ska nu få påbörja behandling av provera samt pergotime. Ska bli roligt att få följa er resa! 

    Är inne på försök nr 19. 1 år & 7 mån... 
  • Geléhallon89

    grattis till er som fått pluss och fått bebis. :D Iris är snart 8mån och vi ska nu försöka igen. men pergotime är slut i hela landet så får vänta ett par månader sa min läkare :(   någon som har tabletter över? ;) haha  usch hatar o vänta :(


    Vincent 080622
  • Dakine
    Geléhallon89 skrev 2015-02-09 09:24:21 följande:

    grattis till er som fått pluss och fått bebis. :D Iris är snart 8mån och vi ska nu försöka igen. men pergotime är slut i hela landet så får vänta ett par månader sa min läkare :(   någon som har tabletter över? ;) haha  usch hatar o vänta :(


    Jag hade tur som lyckaades hämta ut tre förpackningar! :P Var på VUL idag på CD 11 och de såg en blåsa på 17mm. Nu är det bara vänta och se ! :D 
  • Dakine
    Geléhallon89 skrev 2015-02-09 14:50:43 följande:

    Åh lycka till! ??????Håller tummarna! Hopps du blir gravid på första försöket så kan jag köpa en låda haha ????


    Tack ! :) 
Svar på tråden Pergotime hur mår ni? 2013