• Svar på tråden Pikén i bråk i Göteborg
  • Trevligt
    Mälaröbo skrev 2013-04-14 19:42:19 följande:
    ....och det gäller inte de "fina" pojkarna de bråkade med elle
  • Trevligt
    Mälaröbo skrev 2013-04-14 19:42:19 följande:
    ....och det gäller inte de "fina" pojkarna de bråkade med eller??
    Det finns garanterat en hållhake på dessa pikepoliser från dom fina pojkarna !
     
  • Oförglömlig

    Men poliserna som va i bråk va inte piketpoliser. Och derbyt ännu oklart om de bistod vakterna eller va i bråk. Och dem de bråkade med tillhörde en mc organisation

  • pseudonym1

    Vad blir du  upprörd över? Enligt artikeln verkar det ju finnas en hel fel frågetecken o man får ju inte reda på ngt annat än att det varit ngt form av bråk där poliser o mc-folk varit inblandade....
    Kanske har några av dessa (som känner igen varandra) råkat i luven o va lika goda kålsupare båda två...
    Kanske har det gått till på ngt av det typ 1000 andra sätt som det skulle kunnat gått till på.
    Tänk om de hjälpte vakterna te x? O så sitter du här o spyr galla...

    Jag vet en annan incident med några poliser inblandade. Va själv med så jag såg allt.
    En kille gav en brud en örfil inne på den krog vi va... Några av de poliser som va där och som jag halvt känner gick mellan. Då kom flera av killens kompisar och började flyga på poliserna...
    Dagen efter i tidningen stod det "fulla poliser i fullt slagsmål på krogen"... Rättvist va? Tidningar älskar att skriva om poliser och går gärna händelserna i förväg och du som inte va där har ingen aning om vad som hände!
    Så chilla lite innan du går igång så

  • pseudonym1
    Trevligt skrev 2013-04-14 19:47:26 följande:
    Det finns garanterat en hållhake på dessa pikepoliser från dom fina pojkarna !
     
    Vad menar du med det förresten? Att mc-folket har hållhakar på piketpoliserna och börjar bråka därför? Skulle gissa att det nog är polisen som har mer hållhake på mc-grabbarna du....
  • Trevligt

    Klart att poliser skyddar poliser, framförallt om det är tröjjor som är i blåsvädret.
    Vem vågar gå emot dessa " oantastbara " individer ?? 

  • pseudonym1

    Ja... O läkare, lärare o alla andra yrken håller inte varandra om ryggen när det blåser i knutarna eller?E det mer utspritt bland poliser eller kan det va så att poliser rent naturligt i sitt jobb hamnar oftare i granskande situationer då de har våldsmonopol?
    Du verkar ju bara ha ett allmänt ogillande till polisen o sen tolkar du texten som du vill. Det står ju knappt någon info där... Så vad är så upprörande?
    Skulle även just piketen va extra skyddade i den här beskyddarkonspirationen du kommit fram till?
    Du svarade inte på min fråga.... Vad menar du med att mc-folket skulle ha för hållhake?

  • pseudonym1

    Men lever du i nån amerikans polisfilm eller? För det första jobbar de inte ostört o om du hade haft rätt i det så menar du att de gör det för att de har hållhakar på piketen... Intressant...! O lite motsägelsefull eftersom du samtidigt hävdar att polisen kommer undan med allt. Hur kan de ha hållhakar när polisen ändå alltid kommer undan? Känns ju lite onödigt...
    Du verkar ha livlig fantasi... Vilken typ av hållhake kan det vara då som mc-folket har?

  • Trevligt

    Hållhake = se inget säg inget och du är i fred.
    När polisen går in och röjer, övervåld och tveksamma metoder, så skyddar poliserna varandra samt att det skulle bli en osäkerhet i rättsystemet ifall poliser börjar bli åtalade och dömda för icke regelrätta ingripande.
    Poliser är inte så heliga och ärliga som vi i Sverige tror.

  • pseudonym1

    Alltså jag förstår inte riktigt vart du står i frågan... Menar du att mc-folket skulle hålla tyst om polisernas övervåld mot dem så får de jobba ifred eller hur menar du? Vart har du fått ifrån att mc-folket får jobba ifred?
    Förstår inte det där med att det skulle bli en osäkerhet i rättssystemet heller... Ifall nu polisen skulle arbeta som du påstår och bli lagförda för det så funkar väl rättssystemet som det ska! Det är väl om de kommer undan med det som det är en osäkerhet?!

    Förstår faktiskt inte vad du är upprörd över, särskilt med tanke på hur lite info det finns ute om händelsen...
    Kan ha varit mc-folket som började hoppa på poliserna och sen e slagsmålet igång... Kan ha varit tvärtom.. Det vet varken du eller jag o jag ser ingen anledning till att uppröras över ngt som man inte har koll på!
    Din mening i ts "poliser kan bete sig som svin och göra precis vad de vill"... Självklart ska inte poliser bruka våld(om det inte finns fog för det vilket det ofta gör) men dom där andra gossarna...
    Svinerier som mord, rån, narkotikahandel, utpressning osv... Skulle det nu va så att nån av dom har åkt på en liten blåtira så drabbade det ju iaf ingen oskyldig!!
    Måhända dubbelmoraliskt tänkande men de där går omkring o får rädsla o "respekt" med sig bara de har västen på sig o jag kan nästan tycka det är lite gott att de får känna på lite motstånd någon gång!
    Om det sen va en "laglig fight" eller ej kvarstår att se...

  • Trevligt
    pseudonym1 skrev 2013-04-15 09:08:56 följande:

    Alltså jag förstår inte riktigt vart du står i frågan... Menar du att mc-folket skulle hålla tyst om polisernas övervåld mot dem så får de jobba ifred eller hur menar du? Vart har du fått ifrån att mc-folket får jobba ifred?
    Förstår inte det där med att det skulle bli en osäkerhet i rättssystemet heller... Ifall nu polisen skulle arbeta som du påstår och bli lagförda för det så funkar väl rättssystemet som det ska! Det är väl om de kommer undan med det som det är en osäkerhet?!

    Förstår faktiskt inte vad du är upprörd över, särskilt med tanke på hur lite info det finns ute om händelsen...
    Kan ha varit mc-folket som började hoppa på poliserna och sen e slagsmålet igång... Kan ha varit tvärtom.. Det vet varken du eller jag o jag ser ingen anledning till att uppröras över ngt som man inte har koll på!
    Din mening i ts "poliser kan bete sig som svin och göra precis vad de vill"... Självklart ska inte poliser bruka våld(om det inte finns fog för det vilket det ofta gör) men dom där andra gossarna...
    Svinerier som mord, rån, narkotikahandel, utpressning osv... Skulle det nu va så att nån av dom har åkt på en liten blåtira så drabbade det ju iaf ingen oskyldig!!
    Måhända dubbelmoraliskt tänkande men de där går omkring o får rädsla o "respekt" med sig bara de har västen på sig o jag kan nästan tycka dÄr du Pikepolis eller vanlig polis et är lite gott att de får känna på lite motstånd någon gång!
    Om det sen va en "laglig fight" eller ej kvarstår att se...


    Är du pikepolis eller vanlig polis ?
    Det har hänt ett flertal  händelser där piken varit inblandad samt vanlig polis, som varit anmärkningsvärda. 
    'Resultatet är att Polis aldrig blir åtalade och fällda.
    Klart MC killar har en hållhake på Poliser, vad är konstigt med detta ??
    'sköt ditt så sköter jag mitt och kom inte in på min tomt ! Naturligt men olyckligt.

     
  • Aileen Allannah
    Trevligt skrev 2013-04-15 10:16:03 följande:
    Är du pikepolis eller vanlig polis ?
    Det har hänt ett flertal  händelser där piken varit inblandad samt vanlig polis, som varit anmärkningsvärda. 
    'Resultatet är att Polis aldrig blir åtalade och fällda.
    Klart MC killar har en hållhake på Poliser, vad är konstigt med detta ??
    'sköt ditt så sköter jag mitt och kom inte in på min tomt ! Naturligt men olyckligt.

     
    Haha, alla poliser är piképoliser, det hör till uniformen!

    (Ska du gnälla så bör du ju veta vad du pratar om, kan jag tycka...)
  • pseudonym1
    Aileen Allannah skrev 2013-04-15 13:04:11 följande:
    Haha, alla poliser är piképoliser, det hör till uniformen!

    (Ska du gnälla så bör du ju veta vad du pratar om, kan jag tycka...)
    Haha... stämmer! Hör ju till sommaruniformen :) Piketpoliser e en annan sak om man nu ska märka ord ;)
    Ett tillägg e att alla verkar tro att det är piketpoliser bara för att de sitter som grupp i en buss... Många poliser jobbar i buss i grupp men de är inga piketpoliser för det...
    Trevligt skrev 2013-04-15 10:16:03 följande:
    Är du pikepolis eller vanlig polis ?
    Det har hänt ett flertal  händelser där piken varit inblandad samt vanlig polis, som varit anmärkningsvärda. 
    'Resultatet är att Polis aldrig blir åtalade och fällda.
    Klart MC killar har en hållhake på Poliser, vad är konstigt med detta ??
    'sköt ditt så sköter jag mitt och kom inte in på min tomt ! Naturligt men olyckligt.

     
    Känner många poliser och det blandas alltid ihop om det är vanliga eller piketpoliser... I slutändan spelar det väl egentligen ingen roll. Polis som polis... tycker jag iaf. Men framförallt media älskar att spetsa till storyn lite genom att skriva piketen.
    Va tillsammans med en piketare för några år sen och jag vet inte hur många både privata och arbetsrelaterade händelser där man sa att piketen varit inblandade som det egentligen inte va dem... Vet t ex en händelse där en man gick ut i aftonbladet om att han fått stryk av piketen vid en viss plats och tidpunkt och mitt x va då med piketgruppen i en helt annan del av länet och gjorde helt andra arbetsuppgifter...
    Man ska alltså ta det man läser med en nypa salt...

    Visst skulle det rent krasst kunna va så att nån mc-snubbe har någon hållhake på nån enskild polis (kan knappt komma på ngt exempel men typ "jag har bevis på att du knullat någon annan än din fru" så nu ser du mellan fingrarna när vi gör ngt) men att rent allmänt påstå att mc-folk har hållhakar på polisen så att de kan få arbeta ostört tror jag inte en sekund på.
    Undantag finns alltid men vi lever trots allt, tack o lov i en av de minst korrupta länder i världen så att det skulle vara ett utbrett problem finner jag osannolikt!

Svar på tråden Pikén i bråk i Göteborg