• Lily of the Valley

    Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?

    Jag undrar om det är fler än jag här i krokarna som vill ha lite nya vänner?

    Jag är i 28 år och min sambo 35. Vi bor i ett hus i Valbo och har 2 barn tillsammans. Eira 4 år föddes 1 april 2009 och Atle snart 2 år föddes 16 maj 2011.

    Jag tycker om att umgås med vänner och familj, fika, fynda på loppis, läsa böcker (även fast det mestadels blir tidningar numera), allt härligt i naturen såsom utflykter, upptäcktsfärder, bärplockning osv osv, listan kan göras lång.

    Är du som jag också ute efter en ny vän så hör gärna av dig.

  • Svar på tråden Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?
  • Chaotica

    Gärna senare för mig, karln har semester nu och vi ska iväg någon gång den här veckan med husvagnen. Vet inte hur länge vi blir borta, men en vecka tror jag iaf.

  • Mamma Sarah

    Hej! Har ni Facebook? I sådanafall skulle vi kunna starta en grupp där så kan vi skriva till varandra där om ni vill, Jag fick min dotter den 20 maj :) Har även en son som är 4 år och vi träffas jättegärna i någon lekpark. Jag kan lite när som helst eftersom jag är hemma med båda på heltid. Ha det så bra!

  • Chaotica

    Låter som en jättebra ide Mamma Sarah! Är inne där dagligen medan jag bara är här inne sporadiskt.... Vad ska vi döpa gruppen till då? Några förslag?

  • Lily of the Valley
    Mamma Sarah skrev 2014-07-16 09:38:27 följande:

    Hej! Har ni Facebook? I sådanafall skulle vi kunna starta en grupp där så kan vi skriva till varandra där om ni vill, Jag fick min dotter den 20 maj :) Har även en son som är 4 år och vi träffas jättegärna i någon lekpark. Jag kan lite när som helst eftersom jag är hemma med båda på heltid. Ha det så bra!


    Bra initiativ! Säger precis som Chaotica, loggar sällan in här numera.
  • Lily of the Valley

    Känns som att vi måste spika ett datum så fort som möjligt, eftersom det helst ska vara en bit in i framtiden så att så många som möjligt som vill kan

    Och eftersom det är en bit fram som gäller, så har kanske folk börjat jobba igen? (Förutom föräldralediga då) Vilket innebär att det är helgdagar som gäller för vår träff? Själv så studerar jag, men vissa veckodagar funkar det fint att vara hemma med barnen Försöker ha dem hemma så mycket som möjligt, så gott jag kan.

    Förslag: Lördag 30 augusti. 

  • Lajkie

    Hej! Jag bor i Ockelbo, en bit men vore roligt att prata med andra mammor i närheten. Jag heter Sarah. Mamma till tre, Sandra-06, Nelly-08, William-10.

  • Mamma Sarah
    Chaotica skrev 2014-07-26 22:05:51 följande:

    Låter som en jättebra ide Mamma Sarah! Är inne där dagligen medan jag bara är här inne sporadiskt.... Vad ska vi döpa gruppen till då? Några förslag?


  • Chaotica

    Jag är hemma med 4 sjuka barn (samt sjuk själv ) just nu, äldsta släpade hem en förkylning från förskoleklass förra veckan.... Vi får se hur vi mår i helgen, skulle vara kul att träffas, men om ungarna inte är helt friska så måste vi nog vara hemma denna gång

  • Kexet03

    Hej.

    Vi funderar på att flytta ner till Gävle och jag måste så klart ha lite sköna mammor att hänga med ????

    Trivs ni i Gävle? Bra stad för barn å växa upp i? Pma gärna länk till er Facebook om ni vill ha en till vän ????

  • Åsa xyz

    Hej! Vet ni om det finns första hjälpen-utbildningar för barn här i Gävle-trakten? Vi skulle vilja gå en. Civilförsvaret erbjuder det kostnadsfritt om man bara samlar ihop minst 10 personer. Finns det intresse så skulle vi kunna ordna det? Mvh Åsa

  • Queeny

    Va roligt o hitta en grupp här som är till mammor i GÄVLE trakten,

    Mamma till två underbara döttrar Ella 12 o Elvira 13  och bor i Valbo sen två år tillbaka. 

  • Nellie

    Skrev nyss ett nytt inlägg om nya vänner i Gävle, och såg denna först efteråt :)

    Jag bor också i Gävle, har 3 barn på 13, 11 och 3 år :) Två äldsta är tjejer, och den yngsta pojke.

    Vore skoj att pratas vid och få nya bekantskaper :)

  • Åsa xyz

    Hej! Jag anordnar en kurs i barnsäkerhet med föreläsare från civilförsvaret. I kursen ingår hjärt-lung-räddning, vad man gör om barnet satt i halsen, och hur man undviker vissa olyckor. Kursen är gratis men man måste samla ihop ett visst antal deltagare vilket jag inte lyckats med än så om någon här är intresserad så är ni välkomna!
    Plats: Hemma hos oss
    Tid: Sön 8 mars 14.30-17.00
    Maila mig på gummusa@yahoo.com om ni är intresserade! Mvh Åsa

Svar på tråden Nya vänner i Gävle/Valbo/Sandviken?