• Mrs Green

    Mellan Trolldom i Gamla stan och Harry Potter?

    Min tjej älskar serien som börjar med Trolldom i Gamla stan (de här http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=912967249X) och läser nu om dem för fjärde gången eller något... men jag skulle vilja hitta något liknande, fast det måste inte vara lika lättläst. Hon kommer säkert älska Harry Potter så småningom, men ännu så länge tycker hon att de är för svåra. Finns det något bra däremellan? 

  • Svar på tråden Mellan Trolldom i Gamla stan och Harry Potter?
  • vanilla

    Jag vet inte om du har hittat del 2, 3 och 4 men de heter "Magiska krafter",  "Fly Sol, fly!" och "Folket som försvann". Adlibris har så dålig sökfunktion när man letar serier tycker jag. Ska köpa dessa tre böcker nu och ge som present kommande födelsedagar och till jul.

  • fluu

    Väktar- böckerna av J. Delaney kanske?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mrs Green

    Jepp, Spiderwick har jag köpt den första av. Den spontana kommentaren från dottern var bara "för liten text!" Så den får ligga och vänta ett par månader...

  • Lucky

    Aha min dotter lyssnade mycket på de skivorna när hon var runt 6, nu tycker hon de är lite läskiga

  • Trulis78

    Min dotter som är sju år gillar den serie du nämner. Hon gillar också serien om Nelly Rapp som är skriven av Martin Widmark. Första boken heter monsterakademin.

  • Mrs Green

    Tack, Nelly Rapp har hon läst alla av (och älskade!) men jag ska kolla in Jesper Tillberg.

    Om det är andra i samma sits så kan jag tipsa om Glasbarnen som tydligen var otroligt spännande. Katarina Genars böcker har hon också gillat, det är inte trolldom och sånt men lite mystiskt och smått övernaturligt.

Svar på tråden Mellan Trolldom i Gamla stan och Harry Potter?