• vårblomma

    Det måste vara något fel på mig? Röd/bruna flytningar mitt i cyklen

    Hej tjejer, jag ber på mina bara knä nu, om ni kan hjälpa mig med kanske ett litet svar vad det kan vara för fel. Jag har sökt hjälp hos en gynekolog, som gjorde ett VUL på mig 2 dagar efter de att min mens tagit slut. Då var min slemhinna lövtunn och han såg ett ägg i ena äggledaren som var 16 mm stort. Han förklarade inte vidare och sa inte mer om det, han sa hela tiden att det var konstigt men han var ingen fertilitetsläkare och kunde inte svara på hur det skulle se ut. Jag gick därifrån med mer oro än jag kom dit. Jag fick lämna blodprov veckan senare som visade att jag hade 29 i progesteron. Alltså hade jag haft ägglossning? Tror jag?


    Jag är 29 år gammal och har sedan ett tidigare förhållande 2 fina pojkar, 6 och 4 år gamla, och min sambo har en dotter från ett tidigare förhållande.


    Vi har nu tagit beslutet att försöka skaffa ett gemensamt barn, i maj förra året (2012) tog jag ut min p-ring som jag då haft inne lite mer än ett år.


    Jag får mens med 26-28 dagar, alltså väldigt regelbundet, men nu till problemet. Ca 1,5 vecka innan beräknad mens, ibland redan dagarna efter ägglossning får jag röd/bruna flytningar som håller i sig till ca 3 dagar innan min mens kommer, de 3 dagarna är det helt vanliga flytningar, ibland inga alls. Sen kommer mensen med besked, oftast mycket blod och med klumpar, jag blöder ut fullständigt. Detta ställer till det känner jag, vill inte ha sex för jag känner mig äcklig, samt att jag är säker på att det är därför jag inte blir gravid. VAD är det för FEL på mig??


    Nu ska min sambo i alla fall få en remiss för att göra ett spermaprov, vilket känns fånigt eftersom han har barn sedan innan och det är ju faktiskt jag som har problemen med min menscykel.


    Finns de någon som upplevt samma sak och vad kan jag då göra för att läkarna ska ta mig på allvar??

  • Svar på tråden Det måste vara något fel på mig? Röd/bruna flytningar mitt i cyklen
  • tossan

    Låter som mellanblödbingar. de hade ja ofta med piller. inte alls roligt. boka tid hos gyn å få de undersökt. Svårt att veta här vad det är.. är de så att de ställer till för barntillverkningen kan de va bra att kolla redan nu så slipper du oroa dig.

  • vårblomma

    Tack Tossan för ditt svar... Jo mellanblödningar kan det ju vara, men vad är anledningen till att man har det?
    Jag har ju varit hos Gyn, men han hade ju ingen aning om varför... han sa hela tiden att han inte var någon expert.... Bor i en liten stad och han är den enda gynekologen i staden... så hur de andra gör som har fertilitetsproblem vet jag inte.

    Någon annan som vet? Kan jag sakna något hormon som gör att de blir så här?

Svar på tråden Det måste vara något fel på mig? Röd/bruna flytningar mitt i cyklen