• Pastell1983

    Hur lång tid tog det för er att bli gravida tillslut?

    Hur lång tid tog det, och blev ni gravida spontant eller via hjälp av något slag. Glad

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida tillslut?
  • cupiditas

    Ja, utredningen är klar och vi är förklarade som oförklarligt barnlösa. Allt ser jättefint ut både hos mig och mannen vilket ibland är väldigt hoppfullt men ibland frustrerande (varför tar det sig inte, då?!). Vi har även påbörjat insemination den här cykeln så får vi se hur det går. Har ni gjort utredning ts?

  • Smulan 89

    Blev gravid på andra försöket (spontant), blev dock ett missfall, 10 mån efter det blev jag gravid på nytt och födde en son, så det tog väl ett år ca.

  • Anwen

    Tog ca 2½ år, blev gravid via IVF, första försöket... också oförklarligt barnlösa, alla tester och undersökningar såg tip top ut.

  • Pastell1983

    Tack snälla alla för svar! {#emotions_dlg.flower}

    cupiditas: Jo vi har gjort utredning visar ingenting fel.

  • kaffetunnan

    Nästan 8 år tog det för mig att få bli gravid. Det blev tillslut genom äggdonation som det lyckades. Är nu i v 16 med tvillingar.

  • Pastell1983
    Emelie 1987 skrev 2013-05-13 17:42:06 följande:
    Snabbt gick det och riktigt oplanerat.. hahah. :D
    Ok, du inser vart frågeställningen ligger va?
  • Flisan79

    7 år tog det och vi lyckades tillslut spontant med hjälp av naturläkemedel (rr+bisolvon, zink mm)
    Vi var oförklarligt barnlösa, gjorde hormonbehandlingar och tre fulla ivf utan resultat när vi varit barnlösa ca 2 år.

    Idag har vi 3 barn födda 07, 09 och 11. Alla är spontana men med vår "kur".

  • Emelie 1987
    Pastell1983 skrev 2013-05-13 18:47:27 följande:
    Ok, du inser vart frågeställningen ligger va?
    Nu gör jag det och inser även att mitt svar är irrelevant för ämnet.
    En man, två barn, tre älsklingar
  • Pastell1983
    Emelie 1987 skrev 2013-05-13 19:37:31 följande:
    Nu gör jag det och inser även att mitt svar är irrelevant för ämnet.
    Glad
  • TrueMeaning

    Vi började försöka våren 2010, påbörjade utredning hösten 2012.
    Fick veta att "felet" låg hos sambon med för få simmare. December 2012 görs första IVF som inte lyckades. Fick 5 ägg till frys...
    Februari 2013 på alla hjärtans dag gjordes ett FET som lyckades, är nu i vecka 18

  • Hjärtefröjd

    Efter sju år, mängder av inseminationen och sex IVF-återföringar (tre ET och tre FET), blev vi spontant gravida efter en immunologisk utredning/behandling i Aten i juni förra året.

    Idag är vår fina son två månader.

  • KattenH81

    Exakt 2 år. Oförklarligt barnlösa, inga fel hittade. Körde långa protokollet på första ivf:en, 9 ägg plockades, 8 befruktade och 7 tip top. Ett fick jag tillbaka som lyckats än så länge! 6 st finns i kylen om det skulle bli mf eller behövas som syskonförsök någon gång!

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida tillslut?